امام جمعه زاهدان:

وحدت امت اسلامی مهمترین نیاز در جهت احیا تمدن اسلامی است

زاهدان/ نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: یکی از راه های تحصیل تقوای اجتماعی و فردی اقتدا به سیره رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) است.
کد خبر: ۹۳۸۲۹۲۸
|
۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان،  آیت الله مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان ضمن تسلیت ایام شهادت امام هادی (ع)اظهارداشت: بی معرفتی و قدر نشناسی مردم آن زمان نسبت به امام خود از رنجش هایی بود که امام هادی (ع) متحمل شدند.

وی با بیان اینکه سرنوشت یک قوم تغییر نمی کند مگر به دست خودشان افزود: اگر می‌خواهیم نعمت از دست رفته حضور امام زمان(عج) را بازیابیم باید خود و جامعه را تغییر داده و برای ظهور امام آماده کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آیات و  روایات مناسب بسیاری از ویژگی یاران امام زمان (عج) عنوان شده است، گفت: ایمان قوی، اوج بصیرت و عقل، یکدل و صمیمی بودن از جمله ویژگی های مهمی یاران امام زمان(عج) است.

وی با تبریک فرارسیدن به هفته وحدت اظهارداشت: وحدت امت اسلامی مهمترین نیاز در جهت احیا تمدن اسلامی است.

امام جمعه زاهدان خاطر نشان کرد: باید همواره بر وحدت جامعه اسلامی تکیه کنیم و اگر جمعی را می بینیم که به دنبال انتشار بذر تفرقه و نفاق در بین امت اسلامی است باید با آن مقابله کنیم.

وی تصریح کرد: امام علی (ع) به جهت حفظ وحدت جامعه اسلامی پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) دست به شمشمیر نبرد و ۲۵ سال سکوت کرد.

آیت الله محامی بیان کرد: اشتراک های مذهبی بسیاری همچون خدای واحد، قرآن، پیغمبر و مناسک مشترک در بین مذاهب تشییع و تسنن وجود دارد که باید به آن توجه کرد.

وی گفت: دشمن شیطانی همواره به دنبال تفرقه و اختلاف در جبهه ایمانی است و جامعه ایمانی باید در برابر توطئه های دشمن همواره هوشیار باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان ادامه داد: یکی از راه های تحصیل تقوای اجتماعی و فردی اقتدا به سیره رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) است.

وی به جایگاه مهم نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: نامگذاری این هفته با نام نیروی انتظامی بیانگر این است که همه باید  قدردان زحمات شبانه روزی کارکنان زحمتکش این سازمان باشیم.

ارسال نظرات