خبرهای داغ:
مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی نیروگاه شهید رجایی قزوین

خروج واحد شماره یک گازی نیروگاه شهید رجایی از مدار تولید برق

موتابها گفت: واحد شماره یک گازی نیروگاه شهید رجایی قزوین برای انجام تعمیرات، بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل از شبکه سراسری تولید خارج شد.
کد خبر: ۹۳۸۲۹۷۷
|
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴

ابوالفضل موتابها مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی نیروگاه شهید رجایی قزوین در گفتگو با خبرنگار بسیج قزوین با اشاره به تداوم برنامه های تعمیراتی در واحدهای سیکل ترکیبی این نیروگاه گفت: با پایان یافتن پیک تابستان و آغاز فعالیت های تعمیراتی برای کسب آمادگی تولید برق، واحدهای این نیروگاه بر اساس فهرست زمانبندی پیش بینی شده، تحت تعمیرات قرار می گیرند که در ادامه تعمیرات اساسی و RI واحد شماره 4 گازی و بویلر آن، واحد شماره یک گازی هم به منظور انجام تعمیرات بازدید محفظه احتراق و تعویض نازل، از مدار تولید خارج شد.

مدیر نیروگاه سیکل ترکیبی شهید رجایی افزود: فعالیت های تعمیراتی این واحد، در سه بخش مکانیک، الکتریک و ابزاردقیق و در مجموع به تعداد 483 فعالیت به انجام می رسد که بازدید محفظه احتراق و نازل مرحله اول، بازدید کمپرسور و تجهیزات آن، بازدید از بویلر و تجهیزات و متعلقات آن، تعویض لاینرها و ترانزیشن ها و غیره، مهم ترین اقدامات این دوره از تعمیرات در حوزه مکانیک خواهد بود.

وی ادامه داد: در بخش الکتریک و ابزاردقیق هم بازدید از تجهیزات الکتریکی، تست رله های ترانس اصلی، بازدید از الکتروموتورها، بازدید از کنترل والو و سیستم گایدون به همراه تست نرم افزاری رایانه های واحد و بازدید از دیگر تجهیزات ابزاردقیق و تست آن ها از فعالیت های مهم این دوره از تعمیرات است که از سوی متخصصان نیروگاه سیکل ترکیبی به انجام می رسد.

از ابتدای فصل تعمیرات در مهرماه امسال تاکنون، واحد شماره یک بخاری به ظرفیت 250 مگاوات، همراه با واحدهای شماره یک گازی، چهار گازی و بویلرهای آن، تحت تعمیرات قرار گرفته اند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار