خبرهای داغ:
شهر کریمه اهل بیت (س) در نهم ربیع الاول، آغاز امامت مهدی موعود (عج) غرق در نور و شادی است.
کد خبر: ۹۳۸۳۰۵۶
|
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، شهر مقدس قم به ویژه مسجد مقدس جمکران در نهم ربیع الاول، خجسته سالروز عید ولایت و خلافت آخرین حجت خدا، امام عاشقان حضرت مهدی (عج) حال و هوای دیگری دارد و منتظران امام حاضر این روز را جشن می‌گیرند.

آری جشنی به وسعت دل‌های منتظر برپا است، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و به ویژه مسجد مقدس جمکران میعادگاه ارادتمندانی است که خود را به این مکان مقدس رسانده تا بار دیگر با مهدی موعود (عج) خویش تجدید میثاق کنند.

صحن‌های اصلی مسجد مقدس جمکران امروز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، میزبان منتظران مهدی موعود در مراسم آغاز امامت حضرت، ولی عصر (عج) است.

یکی از روز‌های مهم ماه ربیع الاول، روز نهم این ماه است، نهم ربیع الاول نخستین روز امامت و ولایت یگانه منجی عالم بشریت، حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف است که پس از شهادت پدر بزرگوارشان امام حسن عسکری علیه السلام، به این مقام نائل شده اند.

نهم ربیع الاول هر سال هجری قمری، مصادف با آغاز امامت خورشید درخشانِ جهانِ بشریّت و مرواریدِ فروزانِ اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، احیاگر معالمِ دین و نابود کننده ظلم و ستم و شوکتِ تجاوزکاران و برقرار کننده حکومت عدل در سراسر جهان و بزرگ منادی توحید و عدالت و وارث راستین پیـامبر اعـظم صلی الله علیه و آله و ائمـه معصـومین علیهم السلام حضرت حجت بن الحسن العسکری، مهدی موعود علیه السلام است.

منتظران واقعی حضرت مهدی (عج) در طول تاریخ انتظار و هم اکنون به دنبال تحقق عدالت راستین درونی و بیرونی هستند که لازمه این چنین عدالتی، امید، تحرک، شور، حماسه، مقاومت، نفی باطل و طلب حق، خروش، صلابت و قیام (ضد قعود و سکون) به همراه اعتقاد صحیح توحیدی، محمّدی، علوی و عمل به واجبات و ترک محرمات می‌باشد.

نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر (عج) است، بلکه آغاز دوره‌ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می‌آید.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها