خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رشد و تحول در وزارت فرهنگ و ارشاد مستلزم دوری از روزمرگی است.
کد خبر: ۹۳۸۳۷۳۴
|
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار آقای محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: هر چه شهرها کهن‌تر می شوند، به همان اندازه ریشه‌های فرهنگ را می‌توان یافت و که این سرمایه‌ها در بنا، در فضا و معماری و رفتار مردم قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: رصد ظرفیت های حوزه فرهنگ نخستین گام در حوزه فرهنگ و ارشاد محسوب می‌شود و الحمدالله این توجه در کلام شما قابل مشاهده است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: وجود بزرگانی چون مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید علی‌اکبر ابوترابی، شهید لشگری، شهید رجایی، آیت‌الله باریک‌بین، آیت‌الله شالی و بزرگان دیگر نشان دهنده پیشینه فرهنگی و دینی مردمان این دیار کهن است چرا که پرورش و تربیت بزرگان در یک دوره زمانی کوتاه مدت تحقق نمی‌یابد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اینکه جایگاه قزوین را در عرصه های مختلف حوزه فرهنگی نسبت به مناطق مختلف کشور بدانیم، در برنامه ریزی ها و ایجاد و توسعه فرصت های جدید بسیار حائز اهمیت است و ما نیز در این عرصه وظیفه داریم.

وی عنوان کرد: می‌دانیم با آمدن آیت‌الله رئیسی امید جدیدی ایجاد شده است تا فعالیت‌های جدید و گسترده تری را در حوزه فرهنگ شاهد باشیم و ان‌شاءالله هماهنگی ها در این عرصه افزایش پیدا می‌کند تا شاهد اعتلای هر چه بیشتر فرهنگی در استان قزوین باشیم.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: دغدغه های وزارت فرهنگ و ارشاد در گذشته انگار قدری با دغدغه های اقشار مردم، غریبگی داشته است و لازم است کاری کنیم تمام عرصه ها و مساجد هم خود را همکار و همراه ببینند و نیاز این آشتی دادن به خوبی احساس می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: تعامل هم‌افزایانه نهادهایی که اهداف مشترک دارند بسیار مهم است و نباید اجازه دهیم موازی کاری ها صورت بگیرد و کارها را با هم افزایی پیش ببریم و دچار تداخل نشویم.

وی تصریح کرد: خداوند فرمود از امکانات و اختیارات برای اقامه نماز استفاده کنید و این اقامه نماز در واقع همان اقامه و اجرای دین در همه ابعاد آن است که عدالت، انصاف، عزت، اقتدار و رسیدگی به امور فقرا را نیز در بر می‌گیرد و همه دست به دست هم بدهیم که شاهد اعتلا و عزت دین باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین بیان کرد: هنر و رشد وزارت و فرهنگ و ارشاد اسلامی مستلزم مبتلا نشدن به روزمرگی است و همان گونه که سازمان تبلیغات کشور به این مهم دست یافت، وزارت فرهنگ و ارشاد هم می‌تواند به این مهم دست پیدا کند.

آیت‌الله عابدینی افزود: مردم انتظار دارند در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاهد تحول باشند و شاهد اثرگذاری این نهاد در دوران جدید مدیریتی کشور و شما عزیزان باشیم.

مهمترین ظرفیت استان قزوین، منابع انسانی فرهیخته است

آقای محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: سفر به استان قزوین، سفر خیلی خوبی بود که در اختتامیه جشنواره دو سالانه خوشنویسی حضور پیدا کردم و الحمدالله آثار خوبی از نقاط مختلف کشور برنده شدند.

وی تصریح کرد: آثار تاریخی و فرهنگی قزوین بسیار مهم و ارزشمند است که زحمات خوبی برای حفظ و نگهداری و احیای این مجموعه ها کشیده شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: استان قزوین ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که مهمترین آنها منابع انسانی فرهیخته است که قزوین در طول دوران های مختلف یکی از شهرهای تاثیرگذار در حوزه‌ه فرهنگی است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها