رئیس جمهور گفت: هنگام ظهور گروهک تروریستی داعش، برخی آن را به درستی درک نکردند، اما رهبر انقلاب در همان زمان اعلام کردند که جنس این گروه از صهیونیست‌هاست.
کد خبر: ۹۳۸۳۷۵۷
|
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی صبح امروز با حضور حجت الاسلام رئیسی، رئیس جمهور کشورمان افتتاح شد.

رئیس جمهور در این مراسم گفت: از دست اندرکاران برگزاری این نشست نورانی و اثر بخش به ویژه دبیرکل مجمع تقریب بین مذاهب تشکر می‌کنم و درود می‌فرستم به روح مطهر آیت الله تسخیری که بنیاد خوبی بنا کردند و اقدامات و گفتگو‌های علمی در جای جای جهان اسلام را تأسیس کردند و تلاش‌هایی در این راستا داشتند.

وی افزود: از اقدامات عملی شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی برای ایجاد اتحاد در امت اسلامی قدردانی می‌کنم. اقدامات عملی حاج قاسم سلیمانی و اقدامات علمی آقای تسخیری در کنار هم در جهت دفع شبهات و انحرافات در جهان اسلام و ایجاد وحدت و انسجام در امت اسلامی بسیار اثر بخش بود. روح همه شهدای ارزشمندی که در این جلسات بودند شاد باشد. حرکت آن‌ها حرکتی ماندگار، تقریبی و ارزشمند بود و ما نسبت به همه تلاش‌ها و کار‌ها در این رابطه ارج می‌نهیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه فکر تقریب و وحدت امت اسلامی که امام بزرگوار و مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند، یک حرکت راهبردی و ضروری در جهان اسلام است، تاکید کرد: همه دانشمندان و اندیشمندان باید بر این امر تاکید کنند. محور وحدت، وجود نبی مکرم اسلام (ص) است و نگاه و توجه به سیره طیبه آن حضرت و سیره پاک پیشوایان و بزرگان دین، رمز وحدت جهان اسلام است. اهل بیت عصمت و طهارت رمز وحدت در جهان اسلام هستند.

ارسال نظرات