خبرهای داغ:
سازمان بسیج مداحان و هیئت های مذهبی، شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان استان قم در پی کشتار مظلومانه شیعیان افغانستان در قندوز و قندهار بیانیه ای صادر کردند.
کد خبر: ۹۳۸۳۷۷۰
|
۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، متن این بیانیه بدین شرح است:


وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَنْ يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَسَعَى فِي خَرَابِهَا أُولَئِكَ مَا كَانَ لَهُمْ أَنْ يَدْخُلُوهَا إِلَّا خَائِفِينَ لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيم؛چه كسي ستمكارتر از كساني است كه از بردن نام خدا در مساجد او جلوگيري مي‏كنند و سعي در ويراني آنها دارند، شايسته نيست آنان جز با ترس و وحشت وارد اين كانونهاي عبادت شوند، بهره آنها در دنيا رسوائي و در سراي ديگر عذاب عظيم است. (سوره بقره، آیه 114)

الَّذِينَ أُخْرِجُوا مِنْ دِيَارِهِمْ بِغَيْرِ حَقٍّ إِلَّا أَنْ يَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّهِ كَثِيرًا وَلَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ؛ همانان که به ناحق از خانه هایشان اخراج شدند [و گناه و جرمی نداشتند] جز اینکه می گفتند: پروردگار ما خداست و اگر خدا برخی از مردم را به وسیله برخی دیگر دفع نمی کرد، همانا صومعه ها و کلیساها و کنیسه ها و مسجدهایی که در آنها بسیار نام خدا ذکر می شود به شدت ویران می شدند؛ و قطعاً خدا به کسانی که [دین] او را یاری می دهند یاری می رساند؛ مسلماً خدا نیرومند و توانای شکست ناپذیر است. (سوره حج، آیه 114)

امام خامنه ای(مد ظله العالی): از مسئولان کشور همسایه و برادر افغانستان جداً انتظار میرود که عاملان خونخوار این جنایت بزرگ را به مجازات برسانند و با تدابیر لازم از تکرار چنین فجایعی جلوگیری کنند. (17/7/1400)


هتک حرمت مقدسات موحدین و مؤمنین در طول تاریخ توسط عوامل حقیر و پست یهود و نصارای معاند و دشمن انبیاء علیهم‏السلام لکه ننگی برای خود فروختگان به دنیا و مطامع حقیر آن است که در زمانه ما نیز هرازچندگاهی به جبران شکست مفتضحانه و یا به دلیل انحراف افکار عمومی جهان از فتنه انگیزی های اصلی نظام سلطه کفر و یا عقده گشایی کور جاهلی و تعصبات شرک آمیز جریان های انحرافی و نفاق رخ داده است.

با گذشت قریب دو ماه از سقوط کابل و شکست و فرار معنادار آمریکایی ها از این کشور، هجمه‏های هدفمند و سبوعانه مزدوران استکبار جهانی داعش در قندوز و قندهار، آن هم در زمانی که طالبان خود را عهده دار امنیت این کشور اسلامی میداند مسئله ای نیست که بتوان از از آن ساده گذشت. بی شک کشور همسایه و برادر افغانستان از این پس شاهد ابعاد تازه‌‏تری از این توطئه استکبار جهانی و صهیونیسم خواهد بود. کانون فتنه اصرار دارد محور جدید شیعه هراسی را برای مقابله با فشار افکار عمومی نسبت به تصاحب قدرت و عدم توانایی مدیریت و حرکت به سمت عدالت و پیشرفت این کشور اسلامی عملیاتی‏کند که باسرعت ریشه ها وعوامل میدانی این فجایع باید شناسایی وبه سزای عمل جنایت‏بارشان برسند.

تاریخ نشان داده که استراتژی نظام سلطه و طاغوت هیچگاه به طور کل از بین نمی رود؛ بلکه به صورتی فریب دهنده شکل عوض می کند. گسترش ناامنی ها در افغانستان که اینک صبغه‏ای ایدئولوژیک به خود گرفته نشانگر همین واقعیت است و صدالبته این جنگ نیابتی آمریکا بی پاسخ نخواهد ماند. بی تردید این بار قدرت های متخاصم منطقه با محوریت عربستان سعودی و اسرائیل و همراهی و پشتیبانی دولت جنایتکار آمریکا تمامی منابع مالی و لجستیکی و ابزارهای رسانه‌ای خویش را برای فروپاشی شیرازه ایران اسلامی به کار خواهند گرفت و تحرکات کمربند امنیتی این ام القرای اسلامی روز به روز بیشتر خواهد شد.

ما ستایشگران و اعضای هیئات مذهبی استان قم، ضمن محکومیت شدید این اقدامات کور و مذبوحانه جبهه استکبار جهانی و صهیونیسم در کشتار بی رحمانه و ددمنشانه شیعیان در قندوز و قندهار، آمادگی خویش را برای مقابله با هر تحرک و هجمه عوامل حقیر آمریکا و اسرائیل در منطقه اعلام داشته و بی صبرانه مترصّد فرصتی برای گرفتن انتقام از این جنایتکاران به امر ولی امر مسلمین جهان امام خامنه ای ادام الله ظله هستیم که: مَنْ قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا (إسراء، ۳۳).


اِلَی اللهِ الْمُشتَکی وَ اِلی مُحَمَّدٍ الْمُصطَفی (صلی الله علیه و آله) و الی عَلِیٍ المُرتَضَی (علیه السلام)
سازمان بسیج مداحان و هیئتهای مذهبی، شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان استان قم

انتهای پیام/

ارسال نظرات