خبرهای داغ:
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی برخی از مشکلات حوزه راه و شهرسازی استان را مورد پیگیری قرار داد که وزیر راه و شهرسازی برای انجام این درخواست ها قول مساعد داد.
کد خبر: ۹۳۸۳۹۵۳
|
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حسین خسروی نماینده مردم بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی دیدار کرد و مشکلات متعدد حوزه راه و شهرسازی استان و حوزه انتخابیه را مورد پیگیری قرار داد.
یکی از موارد پیگیری شده در این دیدار پروژه دوبانده شدن جاده بیرجند- قاین، معروف به جاده مرگ و یکی از شریان‌های حیاتی استان بود که دوباندی سازی این مسیر ۱۰۲ کیلومتری از ۱۰ سال گذشته آغاز شده، اما تا کنون فقط حدود ۷۶ کیلومتر از این مسیر دو بانده شده است. تاخیر در ساخت این جاده باعث شده تا بسیاری از هموطنان جان خود را در این جاده از دست بدهند.
موضوع دیگری که در این دیدار مورد پیگیری قرار گرفت مربوط به فرودگاه بیرجند با توجه به نقش حیاتی آن در تامین نیاز‌ها و تسهیل صادرات و همچنین رفع کمبود‌های حمل و نقل استان با توجه به نبود ارتباط ریلی بود.
در این خصوص افزایش ساعات کاری و عملیاتی فرودگاه، افزوده شدن فرودگاه طبس به عنوان فرودگاه اقماری استان، تحت نظارت راهبردی و سرپرستی فرودگاه بیرجند، افزایش سطح ایمنی و آتش نشانی فرودگاه بیرجند و فرودگاه طبس، راهبری سایت‌های کمک ناوبری، ارتباطی و نظارتی داخل و خارج فرودگاه، بود.
تکمیل پروژه نیمه تمام جاده مواصلاتی بلوار پیامبر اعظم (ص) شهر بیرجند به روستای چهکند با ۹ هزار نفر سکنه نیز از موارد دیگری بود که مورد پیگیری قرار گرفت. ساخت این جاده که از حدود ۶ سال قبل آغاز شده، تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت داشته، اما اکنون متوقف است. در این خصوص برای تخصیص اعتبار ویژه در سال جاری و تکمیل و بهره برداری آن درخواست شد.
موضوع دیگری که بنا به درخواست مردم محروم روستا‌های گسک، مسک، ربیع آباد، رجئنی، اسفزار، دوشنگان، در سری، محمد آباد و مرکز بخش درمیان پیگیری شد، در خصوص تخصیص اعتبار کافی و شروع عملیات جاده مسیر در میان به اسفزار بود. این مسیر ۲۰ کیلومتری نیازمند ۱۴ میلیارد تومان اعتبار است که با توجه به محدودیت اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه شهرستان درمیان و استان، درخواست تامین اعتبار و اخذ مجوز ماده ۲۳ شد.
وزیر راه و شهرسازی هم در این دیدار، نسبت به تحقق این درخواست‌ها قول مساعد داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها