خبرهای داغ:
اورژانس هوایی به‌زودی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان و با همکاری فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی آبادان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۳۸۴۱۰۹
|
۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳

ظهر امروز چهارشنبه «نادر نقیبی» رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان و «مسعود خواست خدایی» مدیر فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی آبادان و «کامران سالمی» رئیس دیسپیج و عملیات ویژه اورژانس و بهنام احمدی رئیس فوریت‌های پزشکی از محل پیشنهادی ساخت هلی‌پد پایگاه اورژانس هوایی و محل جانمایی پایگاه اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی آبادان در فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی این شهرستان بازدید کردند.

نقیبی در این بازدید تأکید کرد: وجود اورژانس هوایی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید به آن دقت شود چون نقش بسیار مؤثر و مهمی را در نجات جان بیماران دارد به‌خصوص بیمارانی که در روستاهای با مسافت زیاد و صعب‌العبور زندگی می‌کنند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: همچنین با استفاده از این امکان می‌توان جان بسیاری از بیمارانی را که به دلیل مشکلات جاده‌ای و اتلاف وقت از دست می‌رود، نجات داد.

وی ادامه داد: امروزه اهمیت خدمات پزشکی اورژانس هوایی در مدیریت زمان در حوادث و انتقال مصدومان به مراکز درمانی بیش‌ازپیش روشن شده و در مواردی که فاصله بین محل حادثه و مراکز درمانی زیاد است و یا اینکه زمان نقش کلیدی در درمان بیمار دارد، انتقال هوایی بیماران به مراکز درمانی بهترین راه نجات جان آنهاست.

نقیبی تأکید کرد: آمبولانس هوایی در مقایسه با نوع زمینی شعاع عملیاتی گسترده‌تری دارد و می‌تواند در زمان بسیار کوتاهی دارو، تجهیزات و کادر پزشکی را به نقاط دور دست و صعب‌العبور اعزام کند یا بیماران را به مراکز درمانی مجهز انتقال دهد که باید به این موضوع به دید فرصت نگاه شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان یادآور شد: انتقال مادران باردار پرخطر، رساندن اعضای پیوندی، انتقال بیماران کد ۲۴۷ سکته قلبی و کد ۷۲۴ سکته مغزی و سوختگی به‌وسیله بالگرد اورژانس ۱۱۵ بخشی از خدمت‌رسانی‌های اورژانس هوایی هستند.

وی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از دانشگاه علوم پزشکی آبادان مجوز راه‌اندازی اورژانس هوایی در آبادان از سازمان اورژانس کشور اخذ شده که با همکاری فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی آبادان این مرکز راه‌اندازی می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها