خبرهای داغ:
استاندار قزوین در دیدار با بازرس کل استان قزوین؛

رویکرد نظارتی و پیشگیرانه دستگاه های نظارتی استان تقویت شود

جمالی پور گفت: تقویت رویکرد نظارتی و پیشگیرانه دستگاه های نظارتی استان امری ضروری است و در این خصوص رویکرد دولت جدید نیز فساد ستیزی است.
کد خبر: ۹۳۸۴۲۲۸
|
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین؛ هدایت جمالی پور استاندار قزوین، در دیدار با بازرس کل استان به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: کلیه فعالیت هایی که به منظور امور نظارت و بازرسی صورت می پذیرند از جمله کارهای سخت، حساس و حائز اهمیت می باشد که نتیجه بخشی آنها در استان مستلزم هماهنگی و همراهی دستگاه های اجرایی استان با دستگاه های نظارتی به ویژه سازمان بازرسی خواهد بود.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه سیاست های بازرسی کل استان در مدت حضور وی در استان مچ گیرانه نبوده افزود: مجموعه بازرسی کل استان با تعاملات و حمایت های قانونی خود در بسیاری از رویدادهای مهم استان در جهت جسارت تصمیم گیری و تصمیم سازی مدیران دستگیرانه عمل کرده است.

مقام ارشد اجرایی استان ادامه داد: مناسبت های این چنینی فرصتی است تا مسئولین با ادای وظیفه و ماموریت های خود بتوانند در حوزه های اقتصاد و معیشت مردم که دغدغه اصلی نظام و رهبری است روزهای بهتری را رقم بزنند.

جمالی پور با تاکید بر تقویت رویکرد نظارتی و پیشگیرانه دستگاه های نظارتی استان افزود: مبارزه و ریشه کنی فساد امری ضروری بوده و در این خصوص رویکرد دولت جدید نیز فساد ستیزی است، از این رو سایر قوا نیز هماهنگ با قوه مجریه عزم خود را در مسیر مبارزه با فساد جزم کرده اند، لذا باید در برخورد با فساد عامدانه نیز بدون اغماض واکنش داشته باشیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه بسیاری از تخلفات و جرائم اداری در اثر دانش پایین فرد متخلف رخ می دهد خاطر نشان کرد: حفظ سرمایه های انسانی کشور بسیار حائز اهمیت است بنابراین می توان با هم افزائی و بسیج نمودن ظرفیت ها و تشکیل کمیته سه جانبه بازرسی استانداری ، بازرسی کل استان و دیوان محاسبات استان از طریق برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای مدیران و مسئولان اجرایی استان از بروز فساد اداری جلوگیری کرد.

عبدالله آقاعلیخانی بازرس کل استان قزوین نیز در این دیدار ضمن عرض خیر مقدم و تبریک متقابل؛ با تاکید بر اینکه در برخورد با مفاسد اداری باید بی ملاحظه برخورد قانونی صورت پذیرد، عنوان نمود: مبارزه همه جانبه با فساد به خصوص در موارد عمدی، موجبات تقویت امید عمومی به نظام را فراهم خواهد آورد.

بازرس کل استان قزوین اظهار داشت: به رغم وجود درصد قابل توجهی از مدیران و کارکنان قانونمند و پاکدست در بدنه دستگاه های اجرایی استان، متاسفانه برخی از ایشان در اثر کمبود آگاهی نسبت به قوانین و مقررات مرتکب تخلفات می شوند.

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که بسیاری از نتایج عملکردی سازمان بازرسی نیز به منظور حفظ آبروی افراد و پیشگیری از سیاه نمایی های احتمالی، رسانه ای نمی شود.

مسئول ارشد نظارتی استان افزود: فساد دارای ابعاد گوناگون و پیچیدگی های فراوانی است لذا بعضا کسانی هستند که نام آور در عرصه جنگ بوده اند نیز در عرصه مبارزه با فساد با دشواری روبرو شده اند.

آقاعلیخانی رویکرد نظارتی را بسیار مهم دانسته و بیان نمود: بازرسی کل استان این آمادگی را دارد تا با حفظ ضوابط و بطور نظام مند، با همکاری های مشترک اداره کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری با لحاظ سه اصل پیشگیری، اصلاح امور و آموزش محوری، در جهت کاهش تخلفات و جرائم اداری گام های موثرتری برداشت.

شایان ذکر است که حجت الاسلام نعمت اللهی مدیر کل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری نیز در این نشست بر حفظ همکاری های مشترک با بازرسی کل استان تاکید و آمادگی خود را در این راستا اعلام نمود.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار