خبرهای داغ:
سردار بزم شاهی: با قوی شدن هزینه ها کاهش و اثربخشی افزایش پیدا می‌کند ما به میزانی که قوی شویم در عملیات صرفه جویی می شود و دشمنی‌ها از ما دفع می شود تحریم ها از طریق مذاکره برداشته نمی شود؛ از طریق قوی شدن برداشته می شود.
کد خبر: ۹۳۸۴۲۸۰
|
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی ، سردار حمید بزم شاهی دبیر اشراف فرماندهی کل سپاه صبح امروز در دهمین جشنواره مالک اشتر سپاه انصارالرضا علیه السلام استان با بیان اینکه شعار جشنواره مالک اشتر در سال ۱۴۰۰ با عنوان "سپاه قوی" نامگذاری شده است اظهار داشت: در سالیان اخیر گفتمان مهمی که رهبر انقلاب مطرح کردند تحت عنوان ایران قوی، کشور قوی و سپاه قوی است و قوی شدن مطالبه ایشان است .

وی با اشاره به معظم له در ۲۱مهر ۹۷ در دانشگاه امام حسین(ع) افزود: ویژگی های قوه در کلام رهبر انقلاب بیان شده است این قدرت در جنبه های مختلف سازمانی، علمی، تاکتیک و راهبرد، بیداری و آماده به کاری، عزم راسخ و پولادین، ایمان قوی و راسخ و تلاش و انگیزه روزافزون خودش را نشان می‌دهد.

بزم شاهی با بیان اینکه رهبری راهپیمایی عظیم اربعین را نماد قوت جامعه اسلامی و پیوند ایران با جبهه مقاومت دانستند خاطرشنان کرد: رهبر انقلاب فرمودند ابزارهای قدرت باید پیشرفته و تولید و ابداع داخلی، بروز و متنوع، متناسب با همه مکان‌ها و فضاها و شامل ابزار اطلاعاتی و عملیاتی باشد و ایشان ۲مصداق از ابزارهای قدرت را فضای مجازی و  بازی جنگی برای دفاع از نظام اسلامی مطرح کردند.

وی با اشاره به ضرورت قوی شدن عنوان داشت: تداوم حیات به قوی بودن است و برای رسیدن به آرمانهای والای پاسداری نیاز به قوی شدن است. دلیل دیگر اینکه قوی شدن یک تکلیف قرآنی است و ۳۹ آیه در قرآن کریم کلماتی با ریشه قوی وجود دارد.

دبیر اشراف فرماندهی کل سپاه اظهار داشت: مخالفت دشمن بر قدرت کشور و سپاه دلیل دیگری است که ما باید تاکید بر قوی شدن داشته باشیم دشمنان کشور ما را از دستیابی به انرژی هسته ای و فناوری های نوین و رویشهای اقتصادی، علم و فناوری منع می کنند.

وی با بیان اینکه تلاش دشمن برای تهی کردن سپاه و کشور از قدرت است و تنها راه نگاه داشتن مولفه های قدرت، پیشرفت و قوی سازی بنیه داخلی است گفت: با قوی شدن هزینه ها کاهش و اثربخشی افزایش پیدا می‌کند کشور قوی کمتر لازم است برای امنیت خودش هزینه کند و ما به میزانی که قوی شویم در عملیات صرفه جویی می شود و دشمنی‌ها از ما دفع می شود تحریم ها از طریق مذاکره برداشته نمی شود؛ از طریق قوی شدن برداشته می شود.

دبیر اشراف فرماندهی کل سپاه با اشاره به مبدأ، معنا، عناصر و مولفه های قوی شدن خاطرنشان کرد: مبدا قوی شدن ذات خداوند متعال است و هر قوه ای از جانب خداوند است و منشا همه قوت ها اتصال به توحید است به هر اندازه توحید در اندیشه و عمل خودمان متبلور کنیم قوی می شویم.

وی با بیان اینکه اقتدار از درون می جوشد و قوه امری درون زا است گفت: ما به‌دنبال کسب قدرت از بیرون نباشیم چراکه قدرت از درون همه افراد شروع می شود و از پاکسازی درونی و قلب شروع می شود و بعد به خانواده ، پایگاه، جامعه و کشور گسترش پیدا می کند.


بزم شاهی عنوان کرد: قوی شدن امری همه جانبه اعم از انسانی، امکاناتی، محتوایی، معنوی و مادی است. مالک اشتر نمادی از قوت و الگوی شخصیت نظامی جامع الاطراف است. ما باید در جنبه های مدیریتی، معنوی، اخلاقی، علمی و فکری قوی شویم و سردار سلیمانی الگوی شخصیت قوی نظامی در عصر ما است.

قدرت رزم سایبری که امروز از موثرترین ابزار قدرت سپاه پاسداران است
وی بیان داشت: معماری قدرت در سپاه شامل قدرت رزم زمینی ، هوایی، فضایی ، دریایی شناوری، موشکی، زیرسطحی، تکاوری، تفنگ داری، غواصان رزمی و قدرت رزم سایبری که امروز از موثرترین ابزار جنگ و قدرت سپاه پاسداران است و همچنان موفقیت ها و جنبه های عملیاتی این مولفه ارزشمند مشغول توسعه اقتدار نظام اسلامی است.


دبیر اشراف فرماندهی کل سپاه با اشاره به قدرت رزم نیمه سخت مسلحانه و ضد تروریست در امنیت و آرامش کشور گفت: در این کانون بحران منطقه ای و کوه آتش، جمهوری اسلامی همچون جزیره آرامش و ثبات است.

وی اظهار داشت: بسیج مردمی که از مولفه های قدرت ما است اتکا به مردم به منزله دریای بی کران قدرت گره کشای مشکلات نطام بوده است. قدرت محرومیت‌زدایی و مردم یاری در سال ۹۹سال سخت و طاقت فرسایی که نظام های اجتماعی و اقتصادی کشورهای بزرگی را در معرض فروپاشی قرار داد؛ سپاه و بسیج به کمک مردم و دولت شتافتند برای جبران وآسیبهای ناگوار و فشارهای اقتصادی سخت که بر مردم وارد شده بود.

بزم شاهی ادامه داد: قدرت فرهنگی و نفود اجتماعی در حوزه رسانه ها، ادراک عمومی‌، حفظ امید مردم به نظام و قدرت نفود نخبگانی از دیگر ویژگی های سپاه و بسیج است.


وی ابراز داشت: این قدرت‌ها در درون سپاه می جوشد از سرمایه انسانی به عنوان اصلی ترین قدرت سپاه از پاسداران، بسیجیان و آحاد مردمی که دلسوز نظام هستند. قدرت روحیه انقلابی و معنویت ریشه مهم قدرت در سپاه است، اتکا به خداوند، نترسیدن، تسلیم نشدن، به دل کار زدن با وجود میلیون‌ها بسیجی و ده ها هزار پایگاه بسیج در سطح کشور که با توکل به خدا و عمل انقلابی همواره در صحنه هستند.


دبیر اشراف فرماندهی کل سپاه گفت: از نظر قدرت امکانات سخت افزاری و تجهیزاتی در مقایسه با اول انقلاب ما در جایگاه آبرومندی قرار داریم امروز ما دارای موشک های برد بلند که می توانند از فضا به هر نقطه کره زمین وارد شوند و دشمن را مورد اصابت قرار دهند که در دوران دفاع مقدس حداقل امکانات نظامی را نداشتیم.

 

یشرفته ترین نظام طرح ریزی و برنامه ریزی و مدیریتی را در کل کشور را سپاه در اختیار دارد

وی با بیان اینکه سپاه امروز به لحاظ قدرت نرم افزاری توانمند است خاطرنشان کرد: مجموعه سپاه دارای تدبیر، نظام برنامه ریزی، آگاهی و اشراف محیطی است. این جشنواره مالک اشتر و سازوکار اشراف فرماندهی از مصداق‌های قدرت نرم افزای سپاه است به گونه ای که ما در سپاه می توانیم یک اندیشه را به هدف، برنامه، اقدامات قابل  اندازی و بازخوردگیری مبدل سازیم.

بزم شاهی با بیان اینکه پیشرفته ترین نظام طرح ریزی و برنامه ریزی و مدیریتی را در کل کشور را سپاه در اختیار دارد گفت: در نظام اشراف در سپاه استان در سال بیش از ۱۶۰ کارنامه صادر مي شود و متقابلا از طرف فرماندهی سپاه استان برای نواحی و یگان‌های کارنامه صادر می کنند.

وی متذکر شد: نظام اشراف سپاه را به موفقیت می رساند و از مولفه های قدرت سپاه است. کارنامه های اشراف چرخه قدرت سپاه و بسیج را تقویت می کند و باعث پالایش سپاه و بسیج از عیوب می شود همین شناسایی و رفع معایب باعث تعالی می شود.

دبیر اشراف فرماندهی کل سپاه با بیان اینکه قدرت فرهنگی و نفوذ اجتماعی از مولفه های قدرت سپاه و بسیج است افزود: مردم باور، اعتماد و محبت به نیروهای مسلح داشته باشند اعتماد مردم به سپاه و بسیج بزرگترین سرمایه است.

وی ادامه داد: دانش و مهارت، خرد و فکر، مالی و اقتصادی، طراحی و هدایت عملیاتی ، فناوری ، قدرت اطلاعاتی و آگاهی محیطی از مولفه های قدرت سپاه و بسیج است و علاوه بر تشخیص دشمن و دوست، بتوانیم ریشه های نا امنی را شناسایی و در نطفه خفه کنیم و گرفتاری‌های مردم و نابسامانی های اداری را بشناسیم و به موقع حق مردم را بگیریم.


بزم شاهی در پایان یادآور شد: برای قوی شدن به استعدادها اجازه شکوفا شدن بدهیم و بهره برداری حداکثری از قوه جوانی، مقابله با عوامل ناامیدی و سستی در اراده ها و با توکل و خلوص نیت و گمنامی، توجه به عوامل پیشران، اراده مسئولین در انتصاب ها اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه در اشراف فرماندهی، قدرت را مدلسازی و محاسبه کنیم اینکار در سازوکار اشراف و سامانه مبنا به صورت فصلی داریم گفت: پیمایش و سنجش قدرت در کارگروه های منسجم در سپاه انجام می شود و درنهایت با شناسایی مشکلات اساسی و پیگیری در کمیسیونهای سبحان و بعد از ۴مرحله ارزیابی، جمع بندی صورت می گیرد و در جشنواره مالک اشتر برترین ها تجلیل می شوند و به مردم و رسانه ها گزارش عملکرد میدهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها