خبرهای داغ:
سردار آتانی گفت: زیبایی ها در دل انقلاب وجود دارد و شما پیشگامان هنری بسیجی، سربازان پا در رکاب این میدان هستید و این هنر در بزنگاه های سخت و حساس، می تواند جامعه را نجات دهد.
کد خبر: ۹۳۸۴۲۸۸
|
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، سردار رستمعلی رفیعی آتانی در اولین همایش پیشگامان هنری بسیجی سپاه استان قزوین که به همت معاونت فرهنگی هنری سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع الاول و هفته وحدت با اشاره به اهمیت جایگاه هنر بیان کرد: علامه جوادی آملی در وصف شهادت سیدمرتضی آوینی گفت؛ آوینی این ظفر را با زبان هنر ماندگار کرد و پیروزی های میدان دفاع مقدس با بیان شیرین و به تصویر درآوردن ابزار هنر توانست یک ادبیات جدید در حوزه دفاع مقدس خلق کند.

زبانی ماندگارتر و موثرتر از زبان هنر وجود ندارد

وی گفت: متاسفانه ما گاهی طوری گرفتار احساسات می شویم که گویا دیگر هنرمند دیگری برای بیان موضوعات مختلف خلق نخواهد شد. شهید آوینی یک فرد عادی در جامعه بود اما در جایگاه خود قرار گرفت و پای باورهای خود ایستاد و آنچنان اثرگذار شد که مقام معظم رهبری فرمود؛ وقتی صحنه های دفاع مقدس با صدای آوینی و آنچه به قلم آورده بود پخش می شد، حس بنده این بود که شهید آوینی این راه را طی کرده است و گویا با شیهدان زندگی می کند.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین عنوان کرد: شهید آوینی، هنر را در خدمت معارف دینی گرفت. لذا زبانی ماندگارتر از زبان هنر وجود ندارد. اگر هر مفهومی قرار است در جامعه منتشر شود، زبانی ماندگارتر و موثرتر از زبان هنر وجود ندارد.

هنرمند با زبان خدا با مخاطب سخن می گوید

سردار آتانی اظهار کرد: هنر استاد فرشچیان در خلق یک لحظه از صحنه کربلا در تابلو «عصر عاشورا»، ترجیع بند محتشم کاشانی در وصف روز عاشورا و مقام سیدالشهدا، کار هزاران جلد کتاب در این عرصه را انجام داد و بی شک زبان هنر، زبان تسخیر ذهن و اراده است.

وی افزود: هنر، تماما زیبایی است و در این جایگاه بی رقیب است. زیبایی مطلق مختص خداوند است و هنرمند با زبان خدا با مخاطب سخن می گوید. خوشبختانه ما برخوردار از فرهنگ و ادبیاتی هستیم که از این زیبایی بهره مند است. زبان فارسی از زبان های ماندگار دنیاست و بهره مند از زبانی هستیم که سراسر زیبایی و شیرینی و هنر است و از همین رو دارای طرفداران زیادی در دنیاست.

هنرمندان، سربازان پا در رکاب میدان حفظ مبانی دینی انقلاب هستند

فرمانده ارشد نظامی استان تصریح کرد: هنرمندان، تمام زیبایی های هنر خود را به تسخیر گرفته و در یک فرهنگ و مبانی ماندگار دینی آن را به مخاطب ارایه می دهند. هنر شما معتقدین مبانی دینی این است که این ابزار هنرمندی را طوری در اختیار بگیرید که از مبانی دینی خود به زیباترین شکل ممکن پاسداری نمایید.

سردار آتانی در ادامه اضافه کرد: زیبایی ها در دل انقلاب وجود دارد و شما هنرمندان، سربازان پا در رکاب این میدان هستید. لذا باید گنج های این انقلاب و ملت ایران را استخراج کنید و به عالم نمایان نمایید و این تخصص شما هنرمندان است و این هنر در بزنگاه های سخت و حساس، می تواند جامعه را نجات دهد.

وی یادآور شد: تشنگی جامعه در حوزه معارف دینی باید پاسخ داده شود و این هنر شما هنرمندان است که با خلق آثار هنر می توانید این معارف را به شکل های مختلف به تصویر بکشید. مخاطب شما، تمام اقشار جامعه است و می توانید حرف حق را به جامعه منتقل نمایید.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها