خبرهای داغ:
حجت الاسلام معبودی گفت: جوان مهدوی مظهر مسئولیت پذیری است.
کد خبر: ۹۳۸۴۴۲۶
|
۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

حجت الاسلام والمسلمین علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین با اشاره به مولفه های جوان مهدوی در جامعه اسلامی بیان کرد: یقینا نهضت همه پیامبران با جوانان آغاز شده و از قدرت و قوت جوانان برای اجرای اهداف الهی بهره مند شده اند.

وی گفت: قطعا بر اساس ادله و اسناد موجود در ظهور منجی موعود(عج) نیز بخش بزرگی از لشکریان آن حضرت، از قشر جوان خواهد بود و جوانان هستند که در کنار ولی عصر(عج) قرار خواهند گرفت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به آیات قرآن در خصوص مولفه های جوانان مهدوی اظهار کرد: شاخصه های زیادی برای جوان مهدوی می تواند وجود داشته باشد اما پنج ویژگی اصلی برای یک جوان مهدوی می توان ذکر کرد. اولین ویژگی داشتن اعتقاد راسخ در حوادث می باشد. اعتقادی که حضرت ابراهیم(س) در سن جوانی به پیامبری نایل شد و خداوند می فرماید که ما ابراهیم را سخت امتحان کردیم و پس از موفقیت او را امام مردم قرار دادیم. بی شک یک جوان مهدوی در حوادث، اعتقاد خود را به راحتی از دست نمی دهد بلکه روی اعتقادات خود اصرار می ورزد.

وی گفت: ویژگی دوم، یک جوان مهدوی مظهر پاکدستی و پاکدامنی است. قرآن کریم، حضرت یوسف را بعنوان یک الگو در زمینه پاکدامنی مطرح می کند. همه زمینه های ناپاکی برای آن حضرت مهیا بود اما آن حضرت از حدود الهی خارج نشد. لذا حفظ حدود الهی و پاکدامنی از ویژگی های مهم جوان مهدوی است.

حجت الاسلام معبودی در ادامه با اشاره به سومین ویژگی جوان مهدوی عنوان کرد: جوان مهدوی باید مطهر ایثار و فداکاری و تسلیم در مقابل فرامین الهی باشد. نمونه این امر مهم حضرت اسماعیل(ع) است که در سن رشد، خود را تسلیم فرمان خداوند کرد و ایثار و ایستادگی در مسیر خدا و تسلیم فرمان ولی خدا بودن، درسی است که از مطیع و فرمانبرداری حضرت اسماعیل می توان گرفت.

وی افزود: یکی دیگر از شاخصه های جوان مهدوی، ایستادگی جوانان مهدوی در مقابل فرعون ها هستند. خداوند در قرآن کریم برای این مولفه مهم، حضرت موسی را ذکر می کند که در مقابل فرعون زمان خود ایستاد و با تحمل مشکلات فراوان ایستادگی کرد و فرعون را ساقط کرد و از قدرت های زمانه هراسی به خود راه نداد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین با اشاره به پنجمین مولفه جوان مهدوی در جامعه تصریح کرد: جوان مهدوی مظهر مسئولیت پذیری است. در قرآن کریم در این خصوص به داستان حضرت موسی و دختران شعیب اشاره شده است. این پنج مولفه از شاخصه های مهم جوان مهدوی است که اگر بخواهیم بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، خواسته ها و مطالبات مقام معظم رهبری اجرایی شود، جوانان این شاخصه ها را در اولویت امور خود قرار دهند.

حجت الاسلام معبودی اضافه کرد: جوانان جامعه اسلامی ایران در برهه های مختلف و در بزنگاه های انقلاب، داوطلبانه و مسئولانه پا در رکاب انقلاب بوده اند و در شرایطی همچون دفاع از حرم، دفاع از مرزهای میهن اسلامی، اعتکاف، دعای عرفه و دیگر عرصه ها جوانان حضور پرشور دارند.

وی گفت: آنچه قابل اهمیت است وجود دشمنان در مقابله با دین و دینداری توطئه های فراوانی را طراحی کردند و هرچند بخشی از جامعه را توانستند به سمت خود بکشانند اما در نتیجه موفق نشدند. امروز نیز با توجه به تبلیغات سنگین دشمن در سراسر دنیا، قطعا در این برهه از زمان نیز شکست خورده و در نهایت آنچه باقی می ماند دین و دینداری است و بی شک خداوند یاریگر تمام کسانی است که از دین وی پاسداری کردند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها