خبرهای داغ:
شاهرود_ استاندار سمنان گفت: با نگاه توسعه متوازن در استان به مناطق کمتر توسعه یافته توجه بیشتری خواهد شد
کد خبر: ۹۳۸۴۴۹۵
|
۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید محمد رضا هاشمی در جمع اهالی روستای مهدی آباد دهستان طرود شهرستان شاهرود در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) ین روستا با بیان اینکه اقدامات لازم در خصوص لایروبی قنات روستای مهدی آباد انجام می‌شود، اظهار کرد: مردم با صفای این‌منطقه، افرادی نجیب، پرتلاش و قدرشناس هستند که اینجانب خاطرات خوبی از آن‌ها دارم.
استاندار سمنان گفت: با نگاه توسعه متوازن در استان به مناطق کمتر توسعه یافته توجه بیشتری خواهد شد و هدف من از این سفر، بازدید از محور‌های مواصلاتی جنوب استان و دیدار با مردم روستا‌های مسیر بوده است.
او با تاکید بر اینکه با همکاری نماینده در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و سایر مسئولان، امور مربوط به توسعه روستایی انجام می‌شود، تامین آب را یک اولویت برای استان است برشمرد.
هاشمی بر بررسی ارتقاء دهیاری مهدی آباد و همچنین طرح هادی این روستا تاکید کرد.

فعالیت ۸۰۰ نفر در معادن دهستان طرود/مهاجرت معکوس به روستاها
حامد غیاث‌الدین، بخشدار مرکزی شهرستان شاهرود هم در این نشست با اشاره به اینکه در بخش مرکزی شاهرود تعداد ۵۰۸۸ خانوار با ۱۶۸۳۴ نفر سکونت دارند، گفت: در دهستان طرود با ۲۰ هزار کیلومتر وسعت تعداد ۹۴۱ خانوار با جمعیت ۳۳۸۱ نفر بر اساس سرشماری سال ۹۵ سکونت دارند.
او دهستان طرود را شامل روستا‌های بیدستان، مهدی‌آباد، سرتخت، سطوه و طرود برشمرد و افزود: با سرمایه‌گذاری انجام شده در حوزه معدن، دهستان طرود آرام آرام از محرومیت خارج خواهد شد.
غیاث الدینی با بیان اینکه از ۷۴ ماده معدنی شناسایی شده در سطح کشور، بیش از ۱۸ ماده معدنی در دهستان طرود وجود دارد، اظهار کرد: با اقدامات انجام شده در بخش معدن، برای ۸۰۰ نفر بصورت مستقیم اشتغال آفرینی شده است و با فعالیت‌های معدنی این منطقه، شاهد مهاجرت معکوس روستاییان و افزایش بیش از هزار نفر به جمعیت روستا هستیم.
در این نشست فرماندار شهرستان شاهرود و تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز حضور داشتند.
استاندار سمنان و هیأت همراه با حضور در شهرستان شاهرود از منطقه کویر مرکزی در روستای سطوه به مقام شهدای این روستا ادای احترام کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها