خبرهای داغ:
رییس بیمارستان امام خمینی گفت: در آبان ماه احتمال همزمانی سه بحران وجود دارد، خطر شکل گیری پیک ششم کرونا و شیوع آنفلوآنزای فصلی ۲ بحرانی است که کل کشور با آن رو به رو است
کد خبر: ۹۳۸۴۸۱۸
|
۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴

دکتر علیرضا قنبران شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اهواز مبنی بر ایجاد پیک ششم کرونا در آبان ماه، تمام ظرفیت های بیمارستان در حوزه های نیروی انسانی، فضای فیزیکی و ظرفیت های تجهیزاتی بازبینی و آماده ارائه خدمات شده اند.
وی ادامه داد: در پیک پنجم کرونا، هفت بخش بستری و سه بخش ICU به بیماران کرونایی اختصاص داده شد، همچنین ۲ درمانگاه سرپایی نیز جهت تزریق رمدسیویر برای بیمارانی که حال عمومی بهتری داشتند، در نظر گرفته شد.

رییس بیمارستان امام گفت: با فروکش کردن ویروس کرونا، بخش های بیمارستان رفته رفته به حالت قبل خود بازگشتند، اما بخش مگا ICU بیمارستان تا همین لحظه در حال ارائه خدمات به بیماران کرونایی است.

وی با اشاره به همزمانی پیک ششم کرونا، آنفلوآنزای فصلی و سندروم تنفسی ناشی از اولین بارش های پاییزی گفت: در آبان ماه احتمال همزمانی سه بحران وجود دارد، خطر شکل گیری پیک ششم کرونا و شیوع آنفلوآنزای فصلی ۲ بحرانی است که کل کشور با آن رو به رو است، اما در استان خوزستان احتمال بروز حملات تنفسی ناشی از اولین بارش های پاییزی نیز وجود دارد.

قنبران ادامه داد: هر چند پیش بینی لازم برای ارائه خدمات به هر سه گروه بیماران در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز ایجاد شده است، اما لازم است که مردم رعایت شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیرند. مراجعه سریع تر جهت دریافت واکسن، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از برگزاری و حضور در هر گونه تجمع، می تواند تا درصد بسیار زیادی باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری و نوع شدید آن شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته با وجود رعایت شیوه نامه بهداشتی کرونا، شاهد ابتلای کمتر افراد به آنفلوآنزا بودیم افزود: از آنجا که کرونا و آنفلوآنزا هر ۲ بیماری ویروسی هستند، رعایت شیوه نامه های بهداشتی کرونا در جلوگیری از ابتلای افراد به این ۲ بیماری بسیار موثر است.

رییس بیمارستان امام درخصوص سندروم تنفسی ناشی از اولین بارش های پاییزی نیز گفت: از ماه گذشته کمیته ها و جلساتی با هدف آمادگی بیمارستان برای رویارویی با این پدیده تشکیل شده است و در حال حاضر آمادگی لازم برای ارائه خدمات به هر سه گروه بیماران در بیمارستان وجود دارد اگرچه امکانات بیمارستانی در کشور و به ویژه در بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز نامحدود نیست، لذا باید رعایت توصیه های بهداشتی را جدی گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها