خبرهای داغ:
حجت الاسلام شجاعی مهر گفت: ما نیازمند حرکت حماسی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی هستیم و شما جوانان با گفتمان دینی فضای کشور را مدیریت کنید.
کد خبر: ۹۳۸۴۸۴۶
|
۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، حجت الاسلام والمسلمین حسن شجاعی مهر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین ضمن تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) و حضرت جعفربن محمد در جمع دانش آموزان بسیج دانش آموزی ناحیه یک قزوین در طرح یاوران ولایت اظهار داشت: برای اینکه شما جوانان نسل چهارمی به جایگاه فعلی خود برسید، ۳۰۰۰ هزار شهید، جانباز و ایثارگر تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کردیم تا این نظام اسلامی رشد کند و به بالندگی برسد.

وی گفت: ۲۰ سال آینده را تصور کنید که شما سکاندار جایگاه مدیریت در استان قزوین و کشور هستید. مقام معظم رهبری در پاسخ به اعتراض نوجوانی که میگفت:" ما انقلاب نکردیم تا برخی افراد دستشان به دزدی و اختلاس آلوده شود" فرمودند" من منتظرم که تو بیایی".

حجت الاسلام شجاعی مهر بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مسئولیت خطیری را به شما محول کرده که شامل ۵ محور می‌باشد. این ۵ محور شامل انقلاب اسلامی، جامعه اسلامی، تمدن اسلامی، نظام اسلامی و کشور اسلامی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین اظهار کرد: ما چند گام اولیه از تمدن آرمانی اسلامی را طی ۴۰ سال گذشته برداشتیم. نظام و حاکمیت اسلامی را تشکیل دادیم.دولت نیمه اسلامی تشکیل دادیم؛ زیرا برخی قوانین کشور به ۵۰ سال پیش مربوط است.

وی گفت: یکی از حساس ترین حوزه‌هایی که نیازمند ورود و حرکت شما عزیزان است، عرصه علمی پژوهشی در دانشگاه‌ها است. وظیفه شما در این عرصه تعریف علوم انسانی اسلامی است. متاسفانه با گذشت ۴ دهه از انقلاب اسلامی، هنوز کتب ترجمه شده و فلسفه غرب تدریس می‌شود. تا زمانی که مدیری با نگرش فلسفه غرب مجموعه خود را در حیطه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی مدیریت می‌کند،همچنان مشارکت ادامه دارد. این فرایند باید تغییر کند. در این میان دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در این عرصه کم‌کاری کردند.

این مسئول بیان کرد: شما جوانان باید با تلاش در حیطه پژوهش، زمینه ساز تمدن جهانی مهدویت باشید. افق نگاه خودتان را با ولایت یکی کنید. همت و افق دید خود را بالا ببرید. عصر آینده، عصر فکر و پیشرفت علمی است.

وی افزود: راه نجات کشور پیشرفت علم است. باید به جایی برسیم که دنیا محتاج ما باشد. تا زمانی که دستمان جلوی دیگران دراز باشد، محکوم به شکست هستیم و دیگران برای ما تصمیم می‌گیرند. بالاترین جرم انقلاب اسلامی از نگاه غرب و استکبار، مستقل و خودکفا شدن ایران است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین خاطرنشان کرد: لذا راه نجات کشور، صعود به قله های پیشرفت و علم است. علم بدون معنویت کار ساز نیست. علم و معنویت مثل دو بال پرده می‌مانند. ابتدا خود را به وسیله انس با قرآن و اهل بیت علیهم السلام تزکیه کنید. اکثر دانشمندان ما این دو بال را با هم داشتند.

به گفته وی؛ کشور ما به علت اهمال کاری هایی که در ۵۰ سال گذشته داشت از دانش و علم غرب عقب ماند. اما در سالهای اخیر از لحاظ علمی پیشرفت‌های چشمگیری داشتیم. جزء ۱۰ کشور اول در زمینه علوم هسته ای، نانو و بیو تکنولوژی هستیم. همچنین در حوزه نظامی هم دستاوردهای چشمگیری را بدست آوردیم.

حجت الاسلام شجاعی مهر بیان کرد: امروز سرپنجه های ما در سوریه و یمن برای دنیا تصمیم‌گیری و تصمیم سازند. مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر "قوی شدن" در تمامی عرصه ها دارند که راه رسیدن به آن کسب علم است. انسان با تنبلی و سستی به جایی نخواهد رسید.

این مسئول یادآور شد: آینده کشور مال شما و به دست شماست. سعی کنید آن را به خوبی حفظ کرده و تحویل نسل بعد دهید. عرصه های خدمت در جایگاه های مختلف متعلق به شماست، اسباب آن را آماده کنید تا به موفقیت برسید.

به گفته وی؛ سعی کنید در کنار انجام فعالیت های بسیج، معنویت و ولایتمداری خود را بالا ببرید. ما باید تحت فرمان ولایت و نگاهمان به نگاه و دستورات ایشان باشد. قرآن کریم، پیامبر را اسوه و الگوی ما قرار می‌دهد. وظیفه ما الگو برداری و تسری سنت پیامبر اکرم(ص) در زندگی است. ما نباید از ایشان استفاده ابزاری داشته باشیم. پیامبر اکرم(ص) در قرآن به عنوان الگوی علمی و عملی معرفی شده است. پیامبر در تمامی عرصه ها در کنار مردم و در خط مقدم بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین اظهار داشت: امروز وظیفه فرمانده نسل پنجمی و در تراز انقلاب اسلامی ما، پیشگام و پیشرو بودن است. امروز بسیجیان ما در تمامی رده های مقاومت باید از لحاظ علمی حرفی برای گفتن داشته باشند. یکی از موانع ظهور، عدم تسلط یاران و منتظران ایشان به علوم روز دنیا است.

وی افزود: پیامبر(ص) علاوه بر فرماندهی در غزوات، به مجاهدین و مردم امید فتح و پیروزی می‌دادند و اصحاب را به آینده دلگرم و امیدوار می‌کردند. آینده دنیا مال شماست.خود را برای مدیریت در سطح جهانی آماده کنید.

این مسئول گفت: ما نیازمند حرکت حماسی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و مدیریتی هستیم. جهاد روشنگری، امیدآفرینی. شما تلاش خود را بکنید خداوند هم به شما کمک می‌کند و به عده، کار و توان شما رونق می‌دهد. امروز مهمترین اسلحه ما، فضای مجازی است. شما باید علاوه بر جنگ سخت و حضور در میادین تیر و آموزش اسلحه، در میدان فضای مجازی حرفی برای گفتن داشته باشید و با گفتمان دینی فضای کشور را مدیریت کنید. از دیگر وظایف شما، حفظ اعتقادات نسل جوان است. امروز باید نسل جوان را در مقابل اسلحه مرگبار فضای مجازی حفظ کرد.

حجت الاسلام شجاعی مهر در پایان گفت: استقامت و پایمردی از دیگر اصول رسیدن به پیشرفت است.نباید در این مسیر خسته شویم. یقینا بعد هر سختی، آسانی و گشایش است. مقام معظم رهبری فرمودند:" آینده کشور روشن است." ما در برخی از شاخه های علم پزشکی جزء ۵ کشور برتر دنیا هستیم.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها