خبرهای داغ:
تبریز- همزمان با سالروز ولادت حضرت پیامبراکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) مراسم رکورد زنی حافظه توسط محمدرضا حسن زاده جوان تبریزی برگزار شد و رکورد قبلی که متعلق به یک مرد هندی بود شکسته شد.
کد خبر: ۹۳۸۴۸۶۵
|
۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدرضا حسن زاده که دو سال قبل نیز رکورد یک خانم هندی را در حفظ کلمات در یک دقیقه شکسته بود امروز هم در حضور مشاور ایرانیان برای ثبت رکورد در گینس موفق شد رکورد قبلی حفظ اعداد را هشت رقم افزایش دهد.

اشکان دشمن زیاری، مشاور ثبت رکورد ایرانیان در گینس در این مراسم با اشاره به رکورد قبلی محمدرضا حسن زاده گفت: در زمینه حافظه چندین رکورد مختلف وجود دارد که دو سال پیش یکی از رکوردها را آقای حسن زاده انجام داد و امروز هم رکورد دوم حافظه با عنوان" حفظ اعداد در یک دقیقه" را به نام خود ثبت کرد.

وی افزود: این رکورد در دنیا جزو رکوردهای سخت در زمینه حافظه است. رکورد قبلی متعلق به آقای "شارما" از هندوستان بود که در یک دقیقه توانسته بود ۱۲۰ عدد را حفظ کند و امروز آقای حسن زاده موفق شد با حفظ ۱۲۸ عدد در یک دقیقه رکورد او را جابه جا کند.

مشاور ثبت رکورد ایرانیان در گینس خاطرنشان کرد: آقای حسن زاده درخواست کرده است تا یک عدد ۱۲۸ رقمی متشکل از اعداد صفر تا ۹ به صورت تصادفی در سایت " رندومایز" به او نشان داده شود. این اعداد بعد از یک دقیقه پاک شده و اعداد دیگر به جای اعداد قبلی نوشته می‌شود.

دشمن زیاری ادامه داد: این رکورد با سه دوربین مختلف از زوایای گوناگون و توسط دو عدد تلفن همراه ضبط گردید.

یکی از دوربین‌ها روی اعداد و یک دوربین روی چهره آقای حسن زاده متمرکز شده بود که نشان دهد هیچ هدفن یا گوشی استفاده نمی‌شود و آقای حسن زاده موفق شد بعد از یک دقیقه دیدن اعداد و بازگویی آنها به زبان انگلیسی رکورد جهانی حافظه را به نام خود ثبت کند.

اشکان دشمن زیاری ضمن تبریک انجام این رکورد به نام آقای محمدرضا حسن زاده افزود: تمام مستندات انجام این رکورد با جزئیات آن به گینس ارسال شده و به زودی در کتاب رکوردهای گینس ثبت می‌شود.

وی اظهارداشت: مراحل کار به این شکل است که بعد از ذکر اعداد توسط آقای حسن زاده داوران حاضر در جلسه از رقم و اعداد نوشته شده عکس می‌گیرند و سپس ویدئو چک شده و اعداد نوشته شده دوباره با اعداد سایت رندومایز مقایسه شده و سپس تأیید می‌شود.

حکیمه غفوری، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز هم در این مراسم ضمن عرض تبریک و تهنیت میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: جوانان عزیز ما این رشد و بالندگی را هدیه و موهبتی از سوی خداوند بدانند چرا که خداوند به انسان توانایی متعددی بخشیده است و هر یک از انسان‌ها توانایی‌های جداگانه ای دارند.

وی با تبریک موفقیت انجام این رکورد به آقای حسن زاده و خانواده او و همه شهروندان ادامه داد: استعداد انسان‌ها در زمینه ورزش، حافظه و موضوعات دیگر توسط جوانان ارزشمند است و همه این موضوعات خاستگاه الهی است که خداوند در وجود انسان آفریده است.

محمد رضا حسن زاده نیز بعد از انجام رکورد در مورد احساس خود از این رکورد گفت: الان احساس خوشحالی بسیار زیادی دارم ولی قبل از رکورد زدن خیلی استرس داشتم حتی چند شب متوالی از استرس ازخواب بیدار شده و هیجان زده بودم چون رکورد سختی بود.

وی ادامه داد: برای انجام این رکورد چهار سال بر روی تکنیک‌های حافظه کار کرده و هر روز تمرین کرده بودم. البته باید بگویم قبل از آن روی استرس‌های خودم کار کردم چون شدت استرس در جمع برای رکورد خیلی زیاد است.

حسن زاده تصریح کرد: در آینده قصد دارم این آموزش‌ها را به مردم عزیز ایران انتقال بدهم تا آنها هم بتوانند با قدرت حافظه خود آشنا شده و مغزشان را به ابر مغز تبدیل کنند.

وی در پایان از خانم غفوری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای تبریز به خاطر حمایت‌های ویژه در برگزاری این رکورد تشکر و قدردانی کرد.

وی همچنین تصریح کرد: قدردان زحمت‌های مادر و پدر عزیزم و خواهروبرادرم هستم که در این مسیر همیشه مرا حمایت کرده‌اند و از آقای دشمن زیاری نیز که مراحل ثبت رکورد را برایم فراهم کرده‌اند تشکر ویژه دارم.

ارسال نظرات