نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: آشنایی نسل جدید بعد از جنگ با مفاهیم دفاع مقدس موجب شکل گیری نسلی ادامه دهنده راه شهدا و پاسداری از آرمان های شهدا می شود و بدون شک انس و الفت جوانان به شهدا همگان را به آینده نظام امیدوار می کند.
کد خبر: ۹۳۸۷۱۷۹
|
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

به گزاشر خبرگزاری بسیج،حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در دیدار با مسوول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: انس و الفت جوانان و نوجوانان با شهدا و دفاع مقدس موجب تبعیت پذیری آنها از فرامین امام شهدا و رهبری می شود.

وی افزود: هم اکنون به واسطه برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید ایلام، فضای استان سرشار از یاد و نام شهدا و ایثارگران دوران دفاع مقدس است.

امام جمعه ایلام یادآور شد: پیش از برگزاری کنگره، یادواره های متعددی در نقاط مختلف استان ایلام برگزار شده که پیش درآمد کنگره است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار ادامه داد: با وجود آنکه سال های زیادی از اتمام جنگ تحمیلی گذشته است، در استان نیاز به استشمام عطر یاد و خاطره شهدا داریم و به واسطه برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید، فضای معنوی در استان ایلام ایجاد شده است.

مسوول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم گفت: پیگیری مجدانه برای برگزاری کنگره های شهدا و دیدار اختصاصی و ویژه برگزارکنندگان کنگره های استانی با مقام معظم رهبری نشان از اهمیت این رویداد مهم معنوی در نزد ایشان دارد.

سردار احمد حق طلب افزود: توجه به مقوله دفاع مقدس، شهدا و ایثارگران و دیدار با این اقشار بیشترین فراوانی محتوایی را در کلام رهبری می توان مشاهده کرد.

وی اظهار داشت: عظمت ایران مرهون شهداست و در شورای سیاست گذاری کنگره، فعالیت های خوبی در استان ها صئرت گرفته است.

مسوول حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه امدادهای غیبی الهی و عنایات شهدا مشکلات را حل می کند، اضافه کرد: همه کنگره ها مملو از عطر شهداست ولی کنگره شهدای گیلان با حضور سردار سلیمانی حال و هوای خاص و متفاوت تری داشت.

حق طلب اضافه کرد: آثار کنگره شهدا بدون شک تا مدت ها در بین جامعه خواهد بود و برای ماندگاری بیشتر آثار و برکات کنگره باید از اصناف و مردم بکارگیری کنند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام نیز گفت: با وجود شرایط کرونا با استفاده از تجربه کنگره یزد ۴۳ خدمت به نیابت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تدوین شده که این برنامه ها در دست اقدام است.

سردار جمال شاکرمی یادآور شد: تغذیه محرومان، احداث منازل، منابع آب مخزن، ۲۶ هزار هکتار نهال کاری، توزیع تبلت، تحت پوشش قرار دادن ۱۰ هزار ایتام و توزیع جهیزیه از جمله این برنامه هاست.

وی ادامه داد: برنامه ها از چهارم آذر شروع و به مدت هشت شب برنامه اجرا می شود و سه اجلاسیه شامل فرهنگیان و دانش آموزان، روحانیون و جامعه زنان برگزار و جامعه بسیج ورزشکاران نیز اجرا خواهد شد.

شاکرمی یادآور شد: ۲ نوع گلیم فرش محتوایی و ساده توسط بافندگان ایلامی هم اکنون به عنوان آثار ماندگار هنری در دست بافت است.

حضور در کارگاه آموزشی سه هزار شهید استان ایلام از دیگر برنامه های سردار حق طلب در استان ایلام است.

اخبار مرتبط
ارسال نظرات