گفت و گو با مسئول تربیت بدنی بسیج سپاه استان ایلام

روابط عمومی سازمان ورزش بسیج مستضعفین در راستای ارائه گزارش های عمکرد تربیت بدنی استانها مصاحبه ای بامسئول تربیت بدنی بسیج ایلام انجام داده است که مشروح آن به شرح ذیل می باشد.
کد خبر: ۹۳۸۸۴۹۱
|
۱۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

روابط عمومی سازمان ورزش بسیج مستضعفین در راستای ارائه گزارش‌های عمکرد تربیت بدنی استان‌ها مصاحبه‌ای با مسئول تربیت بدنی بسیج ایلام انجام داده است که مشروح آن به شرح ذیل می‌باشد.

در خدمت آقای باقری مسئول تربیت بدنی بسیج سپاه استان ایلام هستیم؛

آقای باقری قبل از اینکه بنده سوالاتم را شروع کنم از شما خواهش می‌کنم که یک گزارش کلی از عملکرد استان ایلام در حوزه تربیت بدنی بسیج برای ما ارائه بدهید.

+عرض سلام و خسته نباشید دارم خدمت شما و همکاران محترمتان در سازمان ورزش بسیج کشور.

همانطور که مستحضر هستید استان ایلام دروازه ورود به عتبات عالیات و خادمان سید الشهدا هستند.  

در استان ایلام از لحاظ زیرساخت‌های ورزشی الحمدالله طی سال‌های گذشته اتفاقات خوبی صورت گرفته، همچنان که مستحضر هستید ۲۲ سالن صالحین داریم که برای انجام ورزش‌های رزمی در خدمت بسیجیان عزیز هست و همچنین ۹ سالن نه دی که معمولاً در شهرستان‌ها ایجاد شده‌اند و با توجه به این موضوع معمولا ما می‌توانیم تمام برنامه‌های ورزشی‌مان رو پوشش بدهیم هر چند که اصل مطلب این است که جوابگو نیست چراکه ما الان در بحث زیرساخت‌ها و در بحث ورزش‌های رزمی در شهرستان ها با مشکل مواجه هستیم .

-چه مشکلاتی آقای باقری، اهم مشکلات به چیست؟

+ اهم مشکلات ما در بحث زیرساخت‌های ورزش‌های رزمی است، واقعیت مطلب ما بارها در گزارشاتی که ارسال کردیم، نوشتیم که ما در بحث زیرساخت‌های ورزش‌های رزمی با مشکلات عدیدی مواجه هستیم. واقعیت مطلب در بحث استعدادیابی، ورزش‌های ما معمولاً رزمی هستند این اتفاق برای ما سخت است. انشاالله که با کمک مسئولان عزیز این اتفاق بیفتد که بتوانیم به این مشکلات غلبه کنیم. در نهایت شاهد رشد چشمگیر ورزش‌های رزمی استان باشیم.

_ آقای باقری، در حوزه ورزش‌های همگانی،قهرمانی، استعدادیابی و خواهران تا اینجا استان ایلام چگونه فعالیت داشته است؟

+ در بحث ورزش‌های استعدادیابی با توجه به این که مستحضر هستید ما در رشته استعدادیابی خواهران و برادران به فعالیت پرداخته‌ایم، این رشته‌ها در ۷ رشته ورزشی استعدادیابی برادر شامل کاراته، تکواندو، تیراندازی، ووشو، والیبال و فوتسال و سه رشته استعدادیابی خواهر تیراندازی، تکواندو و کاراته است و در راستای این موضوع قدم‌های خوبی برداشته شده است. خداروشکر که استان ایلام در بحث تیراندازی یکی از نخبه‌های کشوری و یا حتی جهانی محسوب می‌شود؛ چه در بحث بسیج چه در بحث ورزش تیراندازی استان ایلام یکی از استان‌هایی است که معمولاً پایه و استعداد ویژه‌ای در این ورزش دارد. الان این موضوع خداروشکر به جدیت دنبال می‌شود، از پارسال با هیئت تیراندازی استان، اداره ورزش جوانان کار می‌کنیم اما الان با همت تربیت بدنی ناحیه ایلام و استان این موضوع یک استارت کار کوچکی خورده است. در راستای بحث استعدادیابی قدم خوبی برای بسیجی‌ها برداشته‌ایم، ما یک سالن با هزینه‌های تربیت بدنی و سپاه استان با امکانات مناسب آماده کرده‌ایم. هر چند که جلسات متعددی هم گذاشتیم برای بحث مسابقات کشوری در استان ایلام که مسابقات برگزار شود اما این موضوع را به علت تعدد وظایف و کارها نتوانستیم فراخوان کشوری در سطح کشور انجام دهیم. امروز جلسه دوم را برگزار کردیم تا هفتم همین ماه انشاالله در منطقه غرب کشور میزبان آن‌ها هستیم و مسابقات کشوری تیراندازی در این راستا به مناسبت کنگره ملی این استان هم برگزار خواهد شد.

_ بسیار هم عالی، در حوزه ورزش همگانی هم به همین صورت است آقای باقری؟

+ خدا رو شکر اتفاقی که سال ۹۸ افتاد سازمان بسیج زحمت کشیدند و یک تفاهم‌نامه‌ای در راس وزارت سازمان بسته شد؛ بلافاصله ما با هیئت همگانی استان تفاهم‌نامه انعقاد کردیم و نوشتیم. خدارو شکر ما در بحث ورزش همگانی تفاهم صددرصدی داریم چراکه قبلاً بنده در بسیج ورزشکاران بودم و با همدلی و تعاملی که وجود داشت ما توانستیم آن را ادامه دهیم و الان ما در هفته تربیت بدنی یک پیاده‌روی همگانی گذاشتیم برای خانواده‌های بسیجیان،پاسداران و ایثارگران. و یک اتفاق مثبتی که افتاد خدا رو شکر بعد از دو سال کرونا،این همایش از استقبال خوبی هم برخوردار بود. و تمام برنامه‌هایی که معمولاً انجام می‌گیرد تفاهم ۱۰۰ درصدی داریم و همچنین در بحث هیئت‌های بومی محلی خدا رو شکر در استان ایلام ریشه و سنت دیرینه دارد و در بحث عشایری هم همینطور.هر چند که در سال ۹۹ ما با همت هیئت بومی محلی توانستیم ۱۵ پایگاه و روستاهای کم‌برخوردار را تجهیز کنیم که تمام مستندات این موضوع هم به سازمان ارسال شده است.

_بسیار عالی متشکرم از توضیحات کامل شما. آقای باقری خدمتتون عارضم که الان در استان ایلام انتظاراتتان از مسئولان بالادستی چیست که به این مشکلات رسیدگی کنند و حل شود؟

+ خدمت حضرتعالی و مسئولین محترم در سازمان بارها به صورت مختلف اعلام کردیم که واقعیت مطلب استان ایلام یکی از استان‌های کم برخوردار است، انصافا از لحاظ بحث اعتباری در مضیقه هستیم، بارها ما مکاتبه کردیم خدمت مسئولین عزیز در سازمان که انشاءالله اگر بحث مالی مد نظر است برای استان‌ها تامین بشود، واقعاً استان ایلام را به صورت ویژه ببینند. که یکی از استان‌های جنگ زده که در زمان آغاز جنگ تحمیلی، مواقعی که مورد حمله بیگانگان قرار گرفته بودیم، یکی از استان‌های پای کار بوده است و عملیات‌هایی که صورت گرفته حتی مردم خودجوش قدم گذاشتند. متاسفانه در این راستا با این همه زحمات و سختی برای اقتدار و سربلندی نظام جمهوری اسلامی ایران، از لحاظ اعتبارات و چشم اندازی که دارد در مضیقه هستیم. انشاالله که مسئولین عزیز، دوستان و دست اندرکارانی که برای استان‌ها اعتباری در نظر می‌گیرند استان ایلام را به صورت ویژه ببیند چرا که بارها گفته‌ایم می توانند در بعضی از برنامه‌ها مثل استعدادیابی چه در سطح بسیج چه در سطح اداره ورزش جوانان روی ایلام حساب کنند. تمام کشورهایی که موفق هستند ابتدا در بحث استعدادیابی موفق بودند و الان به یک جایگاهی در رشته ورزشی خود رسیده اند. در بحث استعدادیابی مخصوصا اعتبارات استان ایلام را ستاره دار کنند یعنی به صورت ویژه برای استان ایلام اختصاص دهند. چرا که الان بحث اعتبارات مشکل شده یعنی که خودتان به امور مالی و جاهای دیگر بروید کار سخت می‌شود اما اگر در راستای برنامه ها، بحث اعتبارات به آن تخصیص داده شود مطمئنا ما می‌توانیم به راحتی به دنبال برنامه‌ها برویم و آنها را انجام دهیم.

_ بسیار متشکر از توضیحات شما آقای باقری، در پایان گفتگو اگر صحبت پایانی دارید بنده در خدمت هستم.

+ بنده تشکر می‌کنم از حضرتعالی و تمام عزیزانی که دغدغه بحث ورزش در بسیج را دارند چرا که توده عظیم کشور در تمام اتفاقاتی که افتاد، در تمام موضوعات اساسی کشور، یک پای اصلی مردم هستند ما از مردم جدا نیستیم و انتظار داریم هر آنچه که در توان دارند بگذارند چرا که وظیفه اصلی بسیج خدمت به مردم است انشاالله که بتوانیم همانطور که گفتیم در بحث انتظارات استان ایلام را به صورت ویژه ببینند تا ما شرمنده بسیجیان عزیز و مردم شریف استان ایلام نباشیم.

_ انشالله، متشکریم از شما آقای باقری بابت گفت‌وگویی که داشتیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار