رئیس پارک علم و فناوری یزد گفت: هایپر لوپ تکنولوژی حمل و نقل ده سال آینده دنیا خواهد بود که جوانان یزدی آمادگی ساخت آن را دارند.
کد خبر: ۹۳۸۸۷۶۴
|
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، محمدمهدی لطفی رئیس پارک علم و فناوری یزد، با بیان اینکه استان یزد در حوزه حمل و نقل و لجستیک دارای موقعیت ژئوپلتیک خوبی است اظهار کرد: تکنولوژی نوین حمل و نقلی با عنوان هایپر لوپ وجود دارد که تنها چند کشور صاحب این تکنولوژی هستند و بنا به نظر کارشناسان، تکنولوژی حمل و نقل ده سال آینده دنیا خواهد بود که شرکت هایی، چون تسلا این پروژه را آغاز کرده است.

لطفی افزود: حمل و نقل هایپر لوپ با توجه به حرکت در خلا، سرعت، فوق العاده زیاد میشود و مدت زمان سفر زمینی در حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد که این تکنولوژی پیچیدگی خاص خود را دارد و در کشور هم تاکنون هیچکس به تولید این فناوری ورود نکرده است.



وی با بیان اینکه استان یزد با همکاری تعدادی از اساتید دانشگاهی، تیمی تخصصی برای ساخت این فناوری تشکیل شده است گفت: این پروژه بزرگ می‌تواند آینده حمل و نقل کشور را متحول کند و با جدیت و انگیزه‌ای که در این تیم تخصصی وجود دارد امر بعید و دور از دسترسی نیست.

رئیس پارک علم و فناوری یزد با بیان اینکه برای ساخت آزمایشی پروژه هایپر لوپ در یزد خوشبختانه مبالغ حمایتی جزئی در نظر گرفته شده است گفت: این پروژه مورد حمایت معاونت علمی فناوری رئیس جمهور قرار گرفته است که باید در سفر رئیس جمهور به استان یزد قطعی شود.

وی ادامه داد: اول اینکه در این پروژه، یزد باید به عنوان مرکز اصلی این فناوری شناخته شود و همه دانشگاه‌های کشور بر ورود به این فناوری با یزد همکاری کنند و دوم تامین مالی برای ساخت نمونه آزمایشی این پروژه مهم است که تقریبا ده میلیارد تومان تخمین زده شده است.

لطفی با بیان اینکه در بازار امروز با توجه به اهمیت کار، ۱۰ میلیارد تومان پول زیادی نیست گفت:اگر مسائل تکنیکی این پروژه آزمایشی که در طول ۴۰ متری و با پیش بینی یک ساله ساخته خواهد شد حل شود، در فاز بعدی آن مسائل تجاری سازی است که با توجه به اهمیت کار، مطمئنیم سرمایه گذار‌های بزرگی ورود پیدا خواهند کرد.
رئیس پارک علم و فناوری یزد در پایان تاکید کرد: حمایت و توجه مسئولان استان به این پروژه، می‌تواند آینده روشنی را برای فناوری کشور رقم بزند و امید داریم در سفر ریاست جمهوری به یزد حتما مورد عنایت قرار گیرد.

ارسال نظرات