علی پورمیرزایی: بسیج دانشجویی به دنبال تربیت کادر تراز انقلاب اسلامی است و این هدف علاوه بر دوره و کلاس نیازمند فعالیت‌های اجرائی و تشکیلاتی است.
کد خبر: ۹۳۸۸۷۷۰
|
۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، علی پورمیرزایی مسئول بسیج دانشجویی استان یزد در اختتامیه دوره توانمندسازی دانشجویان خواهر بسیجی که در دانشگاه میبد برگزار شد عنوان کرد: بروز کرونا موجب آسیب بسیار جدی به کشور شد و جنبش‌های دانشجویی نیز به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها از این آسیب‌ها مصون نماندند.

وی با برشمردن مزایای کار تشکیلاتی عنوان کرد: محور هر تشکیلاتی، نیروی انسانی است لذا باید برای ارتقای دانشجویان درون تشکیلات در همه ابعاد برنامه ریزی نماییم. این فعالیت‌ها نباید محدود به فضای مجازی باشد، زیرا پاسخگوی نیاز تشکیلات نیست و نمی‌توان عرصه‌ی مورد نیاز رشد نیرو‌ها رو به خوبی در این فضا فراهم کرد.

پورمیرزایی با تشریح بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم پنج مرحله را برای تحقق تمدن اسلامی ترسیم کرده اند، که ما اکنون در مرحله تشکیل دولت اسلامی هستیم. تحقق این گام نیز نیازمند تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی است و بسیج دانشجویی یکی از مهمترین نهاد‌هایی است که می‌تواند در تحقق این هدف منشأ اثر باشد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دلایلی که امام خمینی رحمه الله علیه مدت اندکی بعد از اتمام جنگ دستور تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را دادند همین نیاز انقلاب به نیروی انسانی کارآمد و متخصص برای پیشبرد اهداف انقلاب بود. امام (ره) احساس می‌کردند انقلاب با پیروزی در جنگ تحمیلی یک پله بالاتر آمده و تمام ابرقدرت‌ها فهمیدند که دیگر نمی‌توانند با جنگ سخت به این انقلاب آسیب برساند؛ لذا به دنبال مباحث گفتمانی و فرهنگی خواهند رفت؛ لذا با ایشان با فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلبه به مقابله با توطئه‌های جدید و همچنین پاسخ به نیازمندی‌های جدید پرداختند.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد اظهار کرد: بسیج طلاب و دانشجویان تنها قشری از بسیج هستند که به دستور مستقیم امام خمینی (ره) تشکیل شدند و این مساله نشان دهنده اهمیت وظایف این دو قشر است.

پورمیرزایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود هدف غرب از ایجاد دانشگاه‌ها را تربیت نیرو جهت اداره جهان با استاندارد‌های غربی دانست و گفت: رهبر حکیم انقلاب با تشکیل بسیج دانشجویی می‌خواستند دانشگاه مد نظر غرب را به ضد آن تبدیل کنند و رهبرانی تربیت شوند که به جهانی سازی اسلام و به بیان دیگر به شکل گیری تمدن نوین اسلامی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: ما به عنوان اعضای بسیج دانشجویی باید این نقشه و راهبرد امام (ره) را دنبال کنیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: بسیج دانشجویی به دنبال تربیت کادر تراز انقلاب اسلامی است و این هدف علاوه بر دوره و کلاس نیازمند فعالیت‌های اجرائی و تشکیلاتی است.

وی با اشاره به نقش خواهران در این عرصه تاکید کرد: نقش بانوان در تحقق و ادامه مسیر انقلاب انکار ناپذیر است. قطعاً تحقق تمدن اسلامی نیز نیازمند حضور فعال بانوان است. باید شما به عنوان فعالین این عرصه بررسی کنید که چگونه می‌توانیم در این حوزه‌ها نقش‌آفرینی داشته باشیم.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد گفت: اولویت ما در بسیج دانشجویی کادرسازی است. یعنی باید افرادی تربیت شوند که بتوانند باری را از دوش مردم و نظام بر دارند لذا معتقدم مهمترین هنر فرماندهان بسیج ایجاد عرصه برای ظهور و بروز استعداد‌های نیروهایشان و نقش آفرینی جهت حل مسائل جامعه است.

وی اضافه کرد: باید سطح دغدغه‌های ما از مسائل فردی به مسائل جهان اسلام برسد. یعنی نه تنها باید مشکلات و مسائل پیرامون خود را حل کنیم بلکه باید دغدغه ما رفع نیاز‌های تمام جهان اسلام باشد. یعنی اقتصاداسلامی، شهرسازی اسلامی، فسادستیزی و نظایر آن باید به دغدغه ما تبدیل شود.

پورمیرزایی گفت: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم هفت هدف را فراروی ما ترسیم می‌کنند که به تعبیر بنده این‌ها هفت قله هستند که هنوز فتح نشده اند. باید برای فتح این قله‌ها یعنی سبک زندگی، عزت ملی، استقلال، عدالت، اقتصاد، معنویت، علم و پژوهش نیرو تربیت کنیم و خودمان را برای فتح این قله‌ها مهیا کنیم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: ان شاالله در عمل به وظایف خود و تحقق فرامین امام رحمة الله و رهبر انقلاب در دانشگاه‌ها موفق بوده و زمینه ساز بروز و تحقق تمدن نوین اسلامی باشیم.

ارسال نظرات