رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: روند کاهشی شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد به طوری که در شبانه روز گذشته یک نفر از مبتلایان جان باخته است.
کد خبر: ۹۳۸۹۲۹۸
|
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵

روند کاهشی شیوع کرونا در استان اردبیل همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، دکتر شهرام حبیب‌زاده، این تعداد بستری روزانه مبتلایان کرونا در استان اردبیل را ۱۶۸ نفر از کمتر بالاترین رکورد ثبت شده در سه ماه پیش اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به کاهش شمار مراجعه روزانه افراد مشکوک به ابتلای کووید.۱۹ به مراکز درمانی استان اردبیل به ۶۹ نفر بیان کرد: وضعیت کاهشی شیوع کرونا در استان اردبیل شکننده بوده و احتمال اوج گیری دوباره وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به کاهش مجموع مبتلایان بستری کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل به ۱۷۳ نفر گفت: این آمار نیز ۷۲۴ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در سه ماه قبل است.

وی در ادامه افزود: با فوت یک نفر دیگر از مبتلایان کرونا طی شبانه روز گذشته، مجموع جان‌باختگان بیماری کووید.۱۹ در این استان به ۲ هزار و ۵۵۰ نفر رسید.

دکتر حبیب‌زاده با اشاره به بستری شدن ۴۶ نفر از مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان اردبیل طی شبانه روز گذشته اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته ۳۰ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان اردبیل نیز پس از بهبودی نسبی و ادامه درمان در منزل ترخیص شدند.

وی اضافه کرد: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۸۸ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با اشاره به تزریق ۲ دُز واکسن برای بیش از ۷۰ درصد جمعیت هدف در استان اردبیل گفت: تاکنون ۸۶۶ هزار و ۳۸۳ دُز واکسن نوبت اول و ۶۵۸ هزار و ۱۴۵ دُز واکسن نوبت دوم در این استان تزریق شده است.

وی از افزایش سرعت واکسیناسیون در این استان با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا و نیز تزریق دُز سوم برای پنج هزار و ۶۶۰ نفر از واجدان شرایط خبر داد و افزود: امیدواریم با ادامه همین روند، تا آخر همین ماه، تمام گروه‌های سنی و بسیاری از گروه‌های شغلی واکسینه شوند.

دکتر حبیب‌زاده تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون شهرستان مشکین‌شهر و پارس‌آباد در وضعیت نارنجی، شهرستان‌های گرمی، اردبیل، نیر، کوثر، نمین و سرعین در وضعیت آبی و شهرستان بیله‌سوار، خلخال، اصلاندوز در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در ادامه با هشدار به احتمال گسترش شیوع کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر دو دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

وی با اشاره به افزایش موارد ابتلای به کرونا و لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان افزود: طبق هشدارهای قبلی، چرخش شیوع ویروس در جامعه برقرار است و با سرد شدن هوا و کم شدن تهویه فضاهای سربسته، احتمال انتشار ویروس بیشتر شده است.

ارسال نظرات