خبرهای داغ:
حجت الاسلام والمسلمین جلالی با اشاره به اتفاقات اخیرگفت:تمام تلاش آمریکایی‌ها برای بردن نفتکش ایران به سمت خودشان ناکام ماند و در برابر تفنگداران سپاه پاسداران زانو زدند و لرزه بر اندامشان افتاد .
کد خبر: ۹۳۸۹۳۵۰
|
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷

حجت‌الاسلام والمسلمین بهزاد جلالی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه هزاران شهید استان خوزستان و شهیدان مدافع حرم اظهار داشت: این روزهای بزرگی برای ملت ایران اسلامی است و جهانیان ندای «مرگ بر آمریکا و استکبار» و «مرگ بر ظالمان عالم» توسط ملت جهان اسلام به ویژه انقلاب اسلامی را از تمام شبکه‌های دیداری و شنیداری دریافت می‌کنند.

وی افزود: مبانی انقلاب اسلامی نسبت به واژه استکبار ده‌ها آیه و صد‌ها روایت در خصوص ایستادگی در برابر استکبار را به ما گوشزد کرده است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه اظهار داشت: خداوند نعمت‌های فراوانی به بشر عطا کرد و یکی از آن‌ها وجود رسولان و انبیا و پیامبران است، برای اینکه مردم گمراه نشوند.

وی با بیان اینکه کسانی بودند که تابع پیامبران و ایمان آورندگان به رسول بودند، گفت: گروه دوم نیز کسانی بودند که در مقابل پیامبر (ص) ایستادند و رسالت ایشان را نپذیرفتند که در قرآن برای آنان واژه استکبار استفاده کرده است.

ایشان با اشاره به ویژگی‌های استکبار گفت: اولین ویژگی مستکبران نفاق بود، ایجاد رخنه و نفوذ بین جهان اسلام و مقابله با وحدت جهان اسلام که در جنگ بدر و اتفاقات بعد از آن نیز اشاره شده است.

وی افزود: دومین ویژگی استکبار خوی تکبر و غرور و منیت بود، مانند قوم بنی‌اسرائیل که اندک بزرگان بنی‌اسرائیل در برابر پیامبران زانوی ادب زدند و منیت عامل سقوط مستکبران بنی‌اسرائیل بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه با بیان اینکه امروز بعد از قرن‌ها صدای ایستادگی در برابر استکبار در دنیا به وجود آمد، گفت: امروز صدای انقلاب اسلامی در دنیا شنیده می‌شود چراکه این انقلاب برای دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم پایه‌گذاری شد.

وی ادامه داد: عده‌ای با شنیدن صدای انقلاب اسلامی امیدوار شدند و عده‌ای نیز به مقابله با آن پرداختند و هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند و هزاران شهید و هزارن مفقود الاثر و جانباز تقدیم انقلاب شد.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه ما در هشت سال جنگ تحمیلی آنچه به دست آوریم ایستادگی در برابر تمام قدرت عالم و استکبار جهانی بود، تصریح کرد: تاریخچه دفاع مقدس گنج تمام نشدنی و تاریخچه شجاعت، ایثار و شهامت زنان و مردان، نوجوانان و پیران ما است.

وی با اشار به خاطره‌ای از دیدار مادر چهار شهید با امام خمینی (ره) که فرزند پنجمش نیز در جبهه بود، افزود: رشادت‌های مادران شهدای ما به تأسی از نهضت کربلا و عاشورا بود که مانند ام وهب و حضرت زینب و ام‌کلثوم فرزندان خود را تقدیم اسلام کردند.

ایشان در ادامه بیان داشت: گفتن این وقایع نه داستان است و نه رُمان بلکه تاریخچه دوران دفاع مقدس و ارزش‌های معنوی است، که ما هرچه داریم به برکت تفکر چنین مادران شهدا است که این تفکر برگرفته از مبانی ارزش‌های اسلامی است.

وی عنوان کرد: نظام استعماری و جریان استکبار است که هزاران شبکه ماهواره‌ای و شبکه های فارسی زبان و سایت‌ها و فضای مجازی برای مقابله با انقلاب اسلامی، ما را هدف قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا خود را سکاندار حقوق بشر می‌داند، اما کدامین حقوق بشر، گفت: جنایات آمریکایی‌ها در دو شهر ژاپن، ویتنام، علیه سیاه‌پوستان و جنایت شرکت بلک واتر آمریکا در عراق و جنایات نیرو‌های آمریکایی در زندان ابوغریب و افغانستان و هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران فراموش نمی‌شود.

حجت الاسلام جلالی افزود : امروز آمریکا برای مقابله با انقلاب اسلامی میلیاردها دلار با کمک برخی دولت‌های عربی هزینه کرده است، اما همین‌ها در برابر جریان مقاومت یمن زمین‌گیر شده‌اند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر گفت: همه ما دیدیم چگونه آمریکا‌هایی با کمک اسراییل و عوامل خودفروخته داخلی برای ناامنی کشور و مردم ما تلاش کردند، اما خود آن‌ها آسیب‌پذیرتر شدند و تمام تلاش آن‌ها برای بردن نفتکش ایران به سمت خودشان ناکام ماند و با وجود ناوبر جنگی و هواپیمابر و... در برابر تفنگداران سپاه پاسداران زانو زدند و لرزه بر اندامشان افتاد .

وی گفت:امروز استکبار جهانی با استفاده از همه ابزارها به مقابله با انقلاب اسلامی پرداخته است، اما به یاری خداوند متعال شکست خواهد خورد و مکرشان دامان خودشان را خواهد گرفت.

ایشان در ادامه افزود : در مقابل جریان استکبار، جریان نهضت اسلامی، بیداری اسلامی و هوشیاری جهان اسلام است که نیاز به محوریت دارد و اگر این محوریت نباشد تفرقه در جهان اسلام ایجاد می‌شود و با تشدد آرا، نخبگان و خواص و مردم گمراه می‌شوند.

حجت الاسلام جلالی در پایان گفت : این نهضت بر محوریت ولایت فقیه است که امروز همچون دیدبان قوی و تیزبین تحولات دنیا را رصد می‌کنند و دشمن را در رسیدن به هدفش ناکام گذاشته‌ا‌ند؛ و اگر در جهان اسلام این نگاه بر محوریت ولایت حاکم بود و همه از ولایت تبعیت می‌کردند، تفرقه به وجود نمی‌آمد و کسی از قطار انقلاب هم پیاده نمی‌شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها