خبرهای داغ:
همدان-امام جمعه همدان بابیان اینکه باید از فعالیت‌های فرهنگی پشتیبانی شود، گفت: سمن‌هایی که در عرصه‌های اجتماعی تلاش می‌کنند نیازمند حمایت هستند، سمن‌ها در موفقیت در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی موثر هستند.
کد خبر: ۹۳۸۹۳۸۳
|
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی امروز در مراسم تکریم و معارفه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان که در سالن شهدای استانداری برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات آقای آزادبخت معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی سابق استانداری همدان اظهار داشت:برای آقای باب الحوائجی آرزوی توفیق و تقویت خدمت رسانی‌ها در این عرصه مهم را دارم.

وی با تاکید بر لزوم توجه جدی به حوزه مسائل اجتماعی و آسیب‌های آن گفت: استان همدان در بعضی از مسائل اجتماعی مشکلاتی دارد و متاسفانه در بعضی عرصه‌های منفی دارای رتبه است که این آسیب‌های اجتماعی در شأن استان همدان نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه شناسایی این علت‌ها و مبارزه با آنها و فهم دقیق از معضلات اجتماعی نیازمند آمایش و پژوهش اجتماعی و فرهنگی است، عنوان کرد: امیدواریم با همت بلند مدیریت جدید و همکاری متولیان آسیب‌های اجتماعی و تعامل سازنده و انسجام و هم افزایی دستگاه‌های استان این مهم محقق شود.

وی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته چندان جلسات شورای فرهنگی برگزار نشده چراکه در این شورای فرهنگ عمومی بسیاری از مسائل حل و فصل خواهد شد، عنوان کرد: سند فرهنگی استان که توسط شورای فرهنگی در حال تدوین است اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی استان در پنج عرصه شناسایی شده و آسیب‌های اجتماعی را از دستگاه‌های مختلف اتخاذ کرده است.

شعبانی بیان داشت: هر چه مشکلات اقتصادی بیشتر شود، آسیب اجتماعی هم تعمیق پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه باید از فعالیت‌های فرهنگی پشتیبانی شود، ابراز داشت: سمن‌هایی که در عرصه‌های اجتماعی تلاش می‌کنند نیازمند حمایت هستند، سمن‌ها در موفقیت در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی موثر هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر لزوم تسریع تعیین تکلیف شدن مدیران گفت: مدیران دولت قبل اگر کارآمدی و تخصص دارند شناسایی شوند و کار را ادامه دهند و اگر مدیری قرار است تغییر کند، مدیری باشد که مبتنی بر تخصص‌ها و همراهی با سیاست‌های دولت کار را پیش ببرد.

وی ادامه داد: می‌توان در مدیریت‌های میانی از جوانان انقلابی استفاده کرد، جوانانی که اگر به آنها میدان داده شود می‌توانند ظهور و بروز کنند که بستر برای آنها فراهم شود.

شعبانی ضمن تشکر از مسئولینی که در امنیت استان دخیل هستند، گفت: استان همدان در عرصه امنیت یکی از استان‌های پر امنیت است، باید نسبت به مسئله امنیت توجه کرد و در انتخاب فرمانداران دقت کرد و افرادی انتخاب شوند که نگاه‌های خوبی در عرصه تامین امنیت دارند.

وی با اشاره به سند فرهنگی و سند قرآنی گفت: اگر سند فرهنگی و قرآنی نداشته باشیم نمی‌توانیم کار را پیش ببریم، این سند در سال ۹۶ در شورای عالی قرآن تصویب شده اما عملی نشده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان از مسئولین خواست جوانان در مباحث سیاسی مورد توجه قرار بگیرند و پای حرف آنها بنشینید و خاطرنشان کرد: امیدواریم فارغ از اختلافات سیاسی با همکاری هم از شرایط اقتصادی عبور کنیم و شاهد رشد و شکوفایی اقتصادی کشور باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات