خبرهای داغ:

دستور دادستانی برای خروج برنج‌های فاسد دپوشده از بندر امام خمینی(ره) تا یک ماه آینده

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان از مرجوع‌شدن محمولات برنج غیراستاندارد در انبارهای مجتمع بندری امام خمینی(ره) تا یک ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۹۵۸۵
|
۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴

امید جهان‌نژادیان اظهار داشت: 4200 ‌تن از محمولات کشتی "استندر" به وزن 27 هزار و 300 تن که شامل کیسه‌های برنج 50 کیلویی بود توسط سازمان ملی استاندارد ایران غیربهداشتی و فاسد تشخیص داده شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان افزود: این محموله براساس تعهد فروشنده مرجوعی است و تمامی هزینه‌های آن را به حساب شرکت بازرگانی دولتی ایران واریز کرده است.

وی ادامه داد: براساس مصوبه‌ای که با حضور دادستان کل کشور به تصویب رسید این محموله باید ظرف یک ماه آینده از بندر امام خمینی(ره) خارج شود.

ناظر گمرکات خوزستان نیز گفت: این محموله مربوط به سال 1398 است و فاسد شدن آن‌ها ربطی به تشریفات گمرکی و نگهداری در انبار‌ها ندارد. دادستان کل کشور دو هفته پیش در جریان بازدید از بندر امام خمینی(ره) بر خورج فوری دو محموله ذرت و برنج فاسد از این بندر تاکید کرده بود.

غلامرضا بلوطی میرزا افزود: استان خوزستان با واردات سالانه 16 میلیون تن رکوردار ورود کالای اساسی به کشور می‌باشد و طبیعی است برخی افراد سودجو بخواهند کالایی را وارد کند و اداره استاندارد آن رد کند.

گفتنی است در حدود 21 هزار و 300 تن از این محمولات مورد تأیید سازمان استاندارد بوده و در کشور توزیع شد و نزدیک به جهار هزار تن به دلیل بالا بودن درصد آرسنیک و فلزات سنگین و عدم انطباق با استانداردهای داخلی به عنوان کالای غیذ منطبق با استانداردهای داخلی شناخته شد و از ورود و مصرف آن در داخل کشور جلوگیری به عمل آمد. در نشست‌های ماه‌های گذشته با حضور مدیران سازمان بازرسی و داداستانی کل کشور مقرر گردید محموله مذکور ظرف مدت یک ماه تعیین تکلیف نهایی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها