آیین پایانی طرح ملی نذرواره 72 خوان حسینی در تبریز برگزار شد

تبریز- عصر روز گذشته آیین پایانی طرح ملی نذرواره 72 خوان حسینی در تبریز با تجلیل از خیران و خادم یاران این طرح برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۸۹۶۷۲
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مسئول مرکز نیکوکاری شهید باکری تبریز و مسئول این طرح در تبریز در این آیین گفت: حماسه هایی که خیران در این طرح خلق کردند تداعی کننده حماسه های رزمندگان دوران دفاع مقدس بود.

یونس فاتح افزود: این طرح با همکاری خیران و جوانان در شرایطی اجرا شد که همه درگیر بیماری کرونا بودند و خادمان تلاش کردند به نحو مطلوب در این طرح احسان مردم را به نیازمندان و دیگر مردم در سه نوبت؛ سوم، ششم و نهم محرم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برسانند.

دبیر کشوری این طرح ملی نیز با اشاره به آغاز این طرح در شهرهای سمنان و گسترش آن به دیگر استان ها، برگزاری این نوع برنامه ها را در راستای تحقق گام دوم انقلاب قلمداد کرد.

آیین پایانی طرح ملی نذرواره 72 خوان حسینی در تبریز برگزار شد

محمد قوسی اظهارداشت: با توجه به اینکه رهبر فرزانه انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب به نقش جوانان تاکید دارند، تلاش کردیم در این طرح حرکت در این سمت و با هدف کادرسازی و تربیت جوانان باشد.

وی به برگزاری این طرح در سالگشت سردار سلیمان نیز اشاره و بیان کرد: سردار سلیمانی برای کشور شاخص است و طبق فرایندسازی در نظر داریم در 72 شهر همزمان با سالگرد سردار در یک روز 14 دیگ به نام شهدای اقشار مختلف به عنوان سربازان وطن برپا و غذاهای طبخ شده بین مردم توزیع شود.

قوسی اضافه کرد: شهدا تربیت یافتگان هیئات بودند و برگزاری این آیین ها به نام شهدا احیای فرهنگ شهادت و آماده سازی جوانان به عنوان جهادگران برای مواقع جساس است.

شهردار کلان شهر تبریز نیز در این آیین برگزاری با بیان اینکه زندگی زیر لوای اسلام افتخار است، این نوع طرح ها را از ویژگی های جامعه اسلامی عنوان کرد.

آیین پایانی طرح ملی نذرواره 72 خوان حسینی در تبریز برگزار شد

عباس رنجبر گفت: اسلام دین جامعی است و برپایی این برنامه های دینی در راستای تعالی انسان ها و جامعه نقش مهمی دارد و می تواند همه ابعاد زندگی انسان را تحت تاثیر رار دهد.

یکی از وعاظ برجسته تبریزی نیز در ادامه این آیین اجرای این طرح را مقدمه ای برای ظهور و از نشانه های آن نام برد.

حجت الاسلام نوین افزود: با همه مشکلات معیشتی که امروز مردم دارند پای کار هستند و این یعنی امید به انتظار و ظهور که از ویژگی های جامعه در حرکت به سمت مدینه فاضله است.

آیین پایانی طرح ملی نذرواره 72 خوان حسینی در تبریز برگزار شد

وی تاکید کرد: در مدینه فاضله باید همه حرکت ها به سمت تعالی انسان باشد و این نوع برنامه ها انسان را به این سمت سوق می دهد و کار خیر در اثر این حرکت ها در جامعه نمود می یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار