زاهدان/ مدیر کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از 300 برنامه استانی در ایام هفته کتاب در سیستان و بلوچستان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۳۸۹۶۷۶
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، حامد زارعی در نشست با خبرنگاران در زاهدان گفت: امسال بیست و نهمین سالگرد کتابخانه‌ها است، نهاد کتابخانه های عمومی استان فعالیت خود را در چند محور برنامه‌ریزی کرده بسیاری از برنامه ها و خدمات کتابخانه های عمومی برای مردم جنبه تشویقی دارد و از جمله این برنامه ها در هفته کتاب می توان به عضویت و بخشودگی جرایم اشاره کرد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان افزود: از جمله این برنامه‌ها عضویت رایگان، بخشودگی جرائم، برنامه های ترویج فرهنگی مثل مسابقات کتابخوانی و ... است که در هفته کتاب برگزار می‌شود.

وی گفت: ورود در حوزه آموزش با آموزش کاربران کتابخانه ‌های عمومی در این هفته به صورت جدی تر انجام می شود.

زارعی بیان کرد: برنامه های دیگری از جمله غبار روبی گلزار شهدا، دیدار کتابداران و فعالان کتابخانه ها با ائمه جمعه در سطح استان برای این هفته پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان از پنجشنبه هفته گذشته برنامه های محوری را اغاز کرده و نزدیک به ۳۰۰ برنامه برای هفته کتاب در دستور کار داریم که عموما بعد از هفته کتاب نیز اجرا می‌شوند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان از برنامه‌های محوری هفته کتاب به آیین بزرگداشت کتابخوانی اشاره کرد و افزود: این مراسم ۲۶ آبان‌ماه طی مراسمی از کتابداران، کتابخوانان و فعالان کتابخوانی تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۴ آبان نیز برنامه ملی کتابخانه‌ها اجرا می‌شود، گفت: برنامه کاریکاتور در حوزه هنری و رونمایی از دو کتاب در این هفته انجام می‌شود.

زارعی بیان کرد: برنامه‌های گفتگویی به تناسب ایام هفته با موضوعات خاصی با عنوان مدیریت دانش در کتابخانه‌های عمومی و ... پیش‌بینی شدند.

وی گفت: در حال حاضر ۶۳ کتابخانه نهادی در سطح استان فعالیت می‌کنند، ۱۳ پروژه در حال ساخت هستند که تا پایان امسال حدود پنج کتابخانه تعیین تکلیف می‌شوند و از این تعداد دو پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان افزود: به طور کلی تعداد ۷۴۶ هزار ۵۲۶ کتاب در کتابخانه‌های نهادی استان وجود دارد و اعضای فعال این کتابخانه ها ۱۴ هزار و ۲۴۴ نفر هستند.

وی یادآور شد: از ابتدای کرونا یک پروتکل برای کتابخانه‌ها نوشته شد که در هر نوع رنگ‌بندی‌ها خدماتی ارائه شود.

زارعی یادآور شد: استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی در این ایام با رشد زیادی روبرو شد، همچنین معرفی کتاب نیز به صورت مجازی انجام می‌گرفت.

وی گفت: برنامه هایی هرروز در فضای اسکای روم برگزار میشود، برنامه های مشترکی نیز با سایر استانها برگزار خواهد شد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان افزود: طرح پیک کتاب که در ایام شیوع کرونا شکل گرفت و کتاب‌ها برای قشرهایی از جامعه از جمله سالمندان، بازنشستگان، بیماران و کودکان خردسال به صورت رایگان ارسال میشد.

وی خاطرنشان کرد: سایت  saman pl شبکه مربوط به کتابخانه های عمومی است، سایت samak pl مربوط به مسابقات کتابخوانی است و کاربران  میتوانند در این سایت فیلم، نقاشی و ... بارگزاری کنند.

ارسال نظرات