مسئول کارگروه اعتیاد قرارگاه شهید هاشمی همدان:
همدان- مسئول کارگروه اعتیاد قرارگاه شهیدهاشمی همدان گفت:آگاهی و آموزش مهم‌ترین کلید مبارزه با اعتیاد است،اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد می‌تواند موجب کاهش نرخ آسیب و مصرف باشد و این به معنای مشارکت همه مردم است.
کد خبر: ۹۳۸۹۷۰۵
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی نوری در همایش پیشگیری از اعتیاد که به همت حوزه شهیده افضل و حوزه حضرت زینب (س) همدان با حضور فرماندهان و مسئولین فرهنگی و اجتماعی پایگاه‌های بسیج در امامزاده محسن (ع) برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت امام حسن عسگری (ع) اظهار داشت: اگر همه ما تلاش کنیم سن اعتیاد را یک سال پایین بیاوریم کار بزرگی است.

وی با بیان اینکه مادر همه آسیب‌های اجتماعی اعتیاد است با اشاره به شیوع اعتیاد افزود: اعتیاد یک رفتاری است که باید پیشگیری از آن در دوران کودکی آموزش داده شود.

نوری با اشاره به اینکه عنصر اصلی اعتیاد در خانواده است، گفت: خانواده کانون شکل‌گیری فرهنگ است.

مسئول کارگروه اعتیاد قرارگاه شهید هاشمی همدان ابراز داشت: دغدغه اجتماعی باید یک مطالبه عمومی برای ما باشد، کسانی که این دغدغه را ندارند بیماران اجتماعی هستند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که می‌فرمایند امروز بیشتر از هر کاری به کار فرهنگی نیاز داریم، ادامه داد: فردی که اعتیاد دارد یک بی‌تفاوتی اجتماعی و بی‌احساسی در جامعه به وجود می‌آید.

نوری اضافه کرد: آگاهی و آموزش مهم‌ترین کلید مبارزه با اعتیاد است، اجتماعی کردن مبارزه با اعتیاد می‌تواند موجب کاهش نرخ آسیب و مصرف باشد و این به معنای مشارکت همه مردم است.

مسئول کارگروه اعتیاد قرارگاه شهید هاشمی همدان افزود: مبارزه اجتماعی به معنای صیانت و حلقه مفقوده درمان است.

وی با بیان اینکه روزانه ۳۷۷ نفر در کشور وارد زندان‌ها می‌شوند، عنوان کرد: از هر دو نفر مجرم یک نفر از آن‌ها مرتبط با مقوله اعتیاد و مواد مخدر است، کشفیات ما در استان همدان سالیانه ۴ تن است و یک هزار و ۷۰۰ نفر عمده و خرده فروش مواد مخدر راهی زندان می‌شوند.

نوری گفت: ۵۵ درصد طلاق‌ها، ۳۰ درصد کودک آزاری، ۲۵ درصد قتل‌ها، ۲۵ درصد نزاع و خشونت‌ها ارتباط مستقیم با مواد مخدر دارند.

وی با بیان اینکه اعتیاد فقط یک مشکل پزشکی، روانشناسی و اجتماعی نیست و باید برای آن تدبیری اندیشیده شود، تصریح کرد: باید برای فرد معتاد انگیزه ایجاد کنیم که برای درمان خود حرکت کند.

مسئول کارگروه اعتیاد قرارگاه شهید هاشمی همدان با بیان اینکه اعتیاد یک پدیده اجتماعی است، گفت: اعتیاد ریشه نیست بلکه یک نشان است و به نظام عقاید و نظام باور‌هایی برمی‌گردد که در خانواده بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات