خبرهای داغ:
خطیب زاده گفت:مدیرکل آژانس اتمی بزودی به ایران خواهد آمد و با وزیر امور خارجه نیز گفتگو خواهد کرد.
کد خبر: ۹۳۸۹۷۰۸
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه صبح امروز در نشست خبری در پاسخ به سوالی درخصوص سفر وزیر خارجه ترکیه به تهران و مذاکره درباره افتتاح یک سد در ترکیه و عدم رعایت حق‌آبه ایران و عراق گفت: سفر وزیر خارجه ترکیه به ایران در چارچوب تنظیم روابط دو کشور و از قبل پیش بینی شده است. دستور مذاکرات مفصلی از جمله موضوعات مرزی و مسائل مربوط به مدیریت آب‌های مشترک وجود دارد.

خطیب‌زاده گفت: سدی که در ترکیه افتتاح شده، بر روی رود دجله است. همه کشورهای پایین دست این رود هستند از هر تصمیمی که در سطح منطقه‌ای گرفته می‌شود متاثر خواهند شد. باید در مدیریت آب، جهانی فکر کرد و از نگاه منطقه‌ای صرف پرهیز کرد. با افتتاح این سد، هورهای جنوبی عراق خشک می‌شوند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص اظهارات رافائل گروسی مبنی بر اینکه من تاکنون نتوانستم با مقامات دولتی ایران صحبتی داشته باشم، گفت: تصور نمی‌کنم اظهاراتی که نقل کردید منتسب به گروسی باشد. او مراوادت فنی نزدیکی با سازمان انرژی اتمی و سفارت ایران در وین دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: از گروسی برای سفر به تهران دعوت شده و بزودی به ایران خواهد آمد. فعلاً منتظر پاسخ او درباره زمان این سفر هستیم. مرداوت فنی ایران و آژانس اتمی در مسیر خوبی در جریان است. آقای گروسی در این سفر علاوه بر دیدار با رئیس سازمان انرژی اتمی با وزیر خارجه نیز دیدار خواهد کرد.

خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی درخصوص مذاکرات ایران و عربستان گفت: تحول جدیدی در این مذاکرات شکل نگرفته و منتظر جدیت از طرف عربستانی هستیم.

ارسال نظرات