خبرهای داغ:
فعال فرهنگی در سپاه امام حسن مجتبی(ع) قزوین؛
کد خبر: ۹۳۸۹۷۳۳
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷

حجت الاسلام عبداللهی گفت: امام حسن عسکری(ع) تلاش می‌کردند تا مردم را از جهل زمانه دور و با آگاهی بخشی به سمت نور و حقیقت هدایت کنند.

 

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام عبدالهی در مراسم ولادت امام حسن عسکری علیه السلام که در حسینه بقعه چهار انبیا(ع) برگزار شد با بیان اینکه امام حسن عسگری(ع) در زمان خلفای بنی عباس زندگی می‌کردند اظهار داشت: بنی عباس با این شعار که می‌خواهیم خلافت را از بنی امیه بگیریم و به اهل بیت علیهم السلام تحویل دهیم روی کار آمدند.

عبداللهی تصریح کرد: بنی عباس پس از اینکه خلافت را از بنی امیه گرفت برخلاف شعار خود حکومت را به بنی هاشم تحویل نداد چراکه به غلط تصور می‌کرد برای حکومت لایق‌تر از امامان معصوم است.

وی با اشاره به اینکه در بین بنی عباس خبر موثقی پخش شد که مقرر شده فردی به دنیا بیاید و حکومت بنی عباس را نابود کند، گفت: به همین سبب بنی عباس امام حسن عسکری علیه السلام را به شدت تحت نظر گرفت و زندگی خفقان آوری را برای این امام همام و خانودشان ایجاد کرد.

عبداللهی خاطرنشان کرد: امام حسن عسگری علیه السلام در همین زمان که فضای خفقان آوری به شمار می‌رفت، تلاش‌های فراوانی برای آگاهی بخشی به مردم انجام دادند.

وی افزود: ایشان تلاش می‌کردند تا مردم را از جهل زمانه دور و با آگاهی بخشی به سمت نور و حقیقت هدایت کنند.

عبداللهی تصریح کرد: در زمان امام حسن عسکری علیه السلام فردی با خیال اینکه در قرآن تناقض وجود دارد، مشغول تدوین و تألیف کتابی در تناقض قرآن شد.

وی افزود: امام حسن عسکری علیه السلام به یکی از شاگردان این فرد، فرمودند از استاد خود سوال بپرسید که آیا احتمال وجود دارد که مقصود خداوند از این گفتار، غیر از آن باشد که شما پنداشته و در پی آن هستید؟

عبداللهی گفت: نويسنده این کتاب پس از اینکه این سخن را شنید نه تنها آن را قبول کرد بلکه آتشی درخواست کرده و هر آنچه را که نوشته بود، در آتش سوزاند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها