در سالن جلسات بسیج اساتید تهران بزرگ برگزار شد:
سید محمود هاشمی معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور در نشست "هم اندیشی با معاونین تربیت و آموزش تهران بزرگ در خصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۰" بر نقش مهم اساتید دانشگاه در جهاد تبیین تاکید کرد و از برگزاری دوره‌های طرح ولایت استادی در بسیج اساتید کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۳۸۹۷۵۲
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، نشست معاونین تربیت و آموزش بسیج اساتید تهران بزرگ با حضور سید محمود هاشمی معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور و جلیل دارا رئیس بسیج اساتید تهران بزرگ و با موضوع "هم اندیشی و تبادل نظر در خصوص برنامه‌های سال ۱۴۰۰" برگزار شد. 

در این نشست که در آن معاونین تربیت و آموزش دانشگاه‌های تهران بزرگ به صورت حضوری و وبیناری شرکت داشتند، سید محمود هاشمی معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور از برنامه‌های این معاونت در سال 1400 گفت.

هاشمی از برگزاری دوره‌های آموزشی سازمان بسیج اساتید کشور در سه سطح معرفتی، بصیرتی و مهارتی سخن گفته و بیان کرد: برخی دوره‌ها نیاز محورند بنابراین مبتنی بر نیاز استادان این دوره‌ها نیز در داخل دانشگاه‌‌ها برگزار خواهد شد.

نشست معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور با معاونین تربیت و آموزش دانشگاه‌های تهران بزرگ

وی در ادامه بر نقش محوری انسجام بخشی در تشکیلات تاکید کرد و از برگزاری دوره‌های طرح ولایت استادی در بسیج اساتید کشور خبر داد.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور،  فلسفه برگزاری این دوره‌ و نیز اهمیت پرداختن به موضوع فلسفه دین، اخلاق و سیاست را تبیین کرده و گفت: به دلیل اهمیت و سطح بالایی که این دوره‌ها داراست در سطح کشور و به صورت سراسری برگزار می‌شود.

این استاد دانشگاه سپس از ملاحظات مدنظر در موضوع حلقه‌های صالحین استادی سخن گفت و بر لزوم گفت‌وگومحور بودن و هم‌آوایی در این حلقه‌ها تاکید کرده و از معاونین تربیت و آموزش خواست جلسات منظم ماهیانه معاونت‌ها را به صورت گردشی و با استفاده ازظرفیت‌های نهضت استادی برگزار نمایند.

هاشمی با اشاره به برگزاری دوره‌های تبیین بیانیه گام دوم انقلاب از تاکید مقام معظم رهبری بر جهاد تبیین و لزوم حضور فعال اساتید بسیجی در این عرصه از طریق تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و بیان نظریه نظام انقلابی سخن گفت و اظهار کرد : باید ماهی یکبار دوره‌های عمومی تبیینی، مهارتی  مانند سبک زندگی و موضوعات مختلف مبتنی بر آن با حضور اساتید بسیجی برگزار گردد. دوره‌های تبیینی مختص استادان دانشگاه است، البته دوره‌های آموزشی تخصصی نیز ناظر بر نیازسنجی‌های صورت گرفته در معاونت‌های مختلف در تهران بزرگ و سازمان بسیج اساتید کشور به طور ویژه  در این معاونت برنامه‌ریزی شده که همزمان با شروع هفته بسیج، آغاز می‌گردد.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور در این نشست به مذاکرات و پیگیری‌های صورت گرفته در این معاونت با شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و بحث تخصیص امتیاز ارتقا برای استادان بسیجی اشاره کرده و همچنین عنوان کرد: در موضوعات جریان‌شناسی فرهنگی و سیاسی، سواد رسانه در این معاونت نیز محتواهای مورد نیاز جهت ارائه به اساتید تهیه شده است.

برگزاری دوره‌هایی برای استادان جوان و نیز برگزاری دوره‌های تربیت مدرس بیانیه گام دوم انقلاب از جمله مصوبات  این جلسه بود که هاشمی به بیان آن پرداخت.

هاشمی2

جلیل دارا رئیس بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ در این نشست، آموزش را بحثی عمیق و بنیادین عنوان کرد و رسالت استادان را در این عرصه رسالتی عظیم دانست.

وی از لزوم توجه به این مهم در نهضت استادی بسیج تهران بزرگ، به عنوان یک مجموعه ارزشی حافظ آرمان‌های انقلاب سخن گفته و افزود: بسیج اساتید تهران بزرگ در کنار این ماموریت خود در دانشگاه باید به بحث آموزش به طور ویژه بپردازد و در این قالب نیز بتواند نقش موثر خود را ایفا کند.

وی گفت: رهبر انقلاب موضوع جهاد علمی را مطرح کردند و این موضوع به عنوان یک ماموریت در بسیج اساتید باید لحاظ شود. بیانیه گام دوم انقلاب مانیفستی است که در آن چشم‌انداز 40 ساله انقلاب بیان شده و لازم است ابعاد آن تبیین گردد و این نیازمند یک نگاه ویژه است.

این استاد دانشگاه همچنین از تاثیر توسعه آموزش بر جذب حداکثری، عالمانه و منطقی استادان و تاکید رهبر انقلاب بر بصیرت افزایی سخن گفت و حلقه‌های صالحین را بستر مناسبی برای هم‌اندیشی استادان دانشگاه دانست و ثمره آن را برای کلاس‌های درس و دانشجویان مفید عنوان کرد.

رئیس بسیج اساتید تهران بزرگ همچنین در این نشست از تلاش‌های سید محمود هاشمی معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور به دلیل فعالیت‌های موثر صورت گرفته در این معاونت تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد که با همکاری معاونت تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور بتوان مدرسان این دوره را تربیت نمود.

همچنین دارا از هماهنگی‌های صورت گرفته در این مجموعه برای ایجاد تفاهمنامه‌ای با صدا و سیما به منظور برگزاری برنامه‌های آموزشی در بسیج اساتید تهران بزرگ خبر داد و گفت: باید  بستر مناسب را برای ساختن مجموعه‌ای توانمند برای تربیت مدرسین در حوزه آموزش فراهم نماییم.

گفتنی‌ست در این نشست از تلاش‌های افتخار دانش‌پور عضو هیات علمی دانشگاه مذاهب اسلامی و معاون تربیت و آموزش بسیج اساتید تهران بزرگ برای برگزاری این نشست و اقداماتی که در تحقق اهداف این معاونت صورت گرفته تقدیر شد.

سهرابی از دانشگاه انتظامی امین، مالیان از دانشگاه تربیت دبیر رجایی، نعامی از دانشگاه آزاد تهران جنوب، فتاحی از پژوهشگاه اقیانوس شناسی، محمدی از دانشگاه مذاهب اسلامی، فضائلی از دانشگاه علوم قضایی، خادمی از دانشگاه الزهرا، قمصری از دانشگاه تهران، رضایی از پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای، رادان از دانشگاه صنعتی مالک اشتر، برهمن از دانشگاه علامه طباطبائی، کرمی از دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای دختران ولی عصر، عسکری از دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای دختران شریعتی و آریان‌پور از دانشگاه آزاد واحد تهران غرب؛ معاونین تربیت و آموزش دانشگاه‌های تهران بزرگ هستند که در این نشست حضور یافته و برنامه‌های خود در دانشگاه و برخی نیازها و ضرورت‌های موجود در حوزه تربیت و آموزش را مطرح کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات