خبرهای داغ:
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان:
همدان-رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: متاسفانه فضای مجازی ما را از کتاب جدا کرده که باید آن انس و دوستی با کتاب مجدد برگردد.
کد خبر: ۹۳۸۹۸۳۹
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سیدحسن فاضلیان امروز در آئین اختتامیه جایزه قلم هگمتانه و انتخاب کتاب سال استان همدان ضمن گرامیداشت هفته کتاب با بیان اینکه آیت الله مشکینی مردم را به درس خواندن تشویق می‌کرد و می‌فرمود بروید در کشورهای مختلف شیعه را تبلیغ کنید، اظهار داشت: در آن زمان شیعه ناشناخته و در سطح بین‌الملل غریب بود.

وی با اشاره به کتاب «الذَریعَة الی تَصانیف الشیعة» مشهور به الذریعة که بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دایرةالمعارف کتابشناسی شیعه به زبان عربی نوشته آقا بزرگ تهرانی است، گفت: این مجموعه ۲۶ جلدی که به صورت الفبایی تدوین شده که در آن بیش از ۵۳ هزار کتاب تألیفی و ترجمه از علمای شیعه در موضوع‌های گوناگون معرفی شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه در کتاب «سفینه البحار» در خصوص کتاب ۳۰ صفحه روایت ذکر شده است، ابراز داشت: امام صادق(ع) می‌فرماید هر چیزی زکات دارد، زکات دست به کار گرفتن آن در نوشتن علوم و رهنمودهایی است که مسلمانان در طاعت خدای متعال از آن بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه اندیشه علما و متفکرین از جمله شهید مطهری و مصباح یزدی و دانشمندان در رشته‌های گوناگون اگر به کتاب تبدیل نمی‌شد ما امروز به این سطح نمی‌رسیدیم، عنوان کرد: در نهج البلاغه ۷۹ نامه از حضرت علی (ع) به جا مانده است.

فاضلیان با بیان اینکه آیت الله مرعشی مرجع تقلیدی است که نماز و روزه استیجاری می‌گرفت و با پول آن کتاب می‌خرید، گفت: بعد از کتابخانه الازهر کتابخانه‌ای به بزرگی کتابخانه آیت الله مرعشی نداریم که از افتخارات جهان تشیع است و نشان از اهمیت کتاب و کتابخوانی دارد.

وی عنوان کرد: متاسفانه فضای مجازی ما را از کتاب جدا کرده که باید آن انس و دوستی با کتاب مجدد برگردد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به سالگرد رحلت آیت الله فاضلیان بیان کرد: بیش از ۴ هزار کتاب منبع در کتابخانه آیت الله فاضلیان وجود دارد که ما از مسئولین درخواست کرده‌ایم به عنوان موزه و کتابخانه مورد استفاده عموم مردم قرار گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات