فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران:
فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد بسیج را تیتر کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دانست و گفت: ایشان بسیج را برای دشمنان خطر آفرین و برای دوستان امید آفرین می دانند.
کد خبر: ۹۳۸۹۸۶۸
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ سردار احمد ذوالقدر فرمانده سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران، در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج، گفت: ۱۷۹ عنوان برنامه در قالب  4033 برنامه فرهنگی، اجتماعی، هنری، محرومیت زدایی و جهادی در ۲بیش از 2300 حوزه و پایگاه مقاومت بسیج شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود.
وی، به تشریح برنامه هایی که از سوی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) در هفته بسیج اجرا می شود پرداخت و اظهار داشت: با تبلیغات محیطی و فضاسازی شهری حال و هوای  شهر با دفاع مقدس و فرهنگ ایثار عطر آگین می شود و با برپایی نمایشگاه دستاوردهای بسیج نسل جوان با این نهاد انقلابی بیشتر آشنا خواهد شد و جذب نیروهای جدید در بسیج در حاشیه این نمایشگاه ها صورت خواهد گرفت. همچنین برای نخستین بار در کشور، از چوپانان و عشایر غیور به عنوان مرزداران و اقشار موثر در اقتصاد کشور تجلیل می شود.    
  رونمایی از پنج جلد کتاب دفاع مقدس توسط بنیاد حفظ و آثار و ارزش های دفاع مقدس با محوریت رزمندگان لشکر 10 سیدالشهدا(ع)، تجلیل از خانواده‌های 4000 شهید بسیجی و جانبازان مدافع حرم و خانواده تمامی شهدای مدافع حرم در محدوده جغرافیایی استان تهران،  
  تجدید میثاق با امام راحل در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا بخشی دیگر از برنامه های هفته بسیج است.
ذوالقدر با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از یک میلیون بسته های معیشتی و کمک های مومنانه بین نیازمندان استان تهران توزیع شده است، ادامه داد: رزمایش مومنانه در هفته بسیج نیز ادامه خواهد داشت و روز چهارشنبه 26 آبان ماه نیز هفتمین مرحله  رزمایش مومنانه در مصلی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار خواهد شد که این حرکت مردمی با ارسال  بسته های معیشتی به پایگاه ها و حوزه های بسیج شهرستان های استان  تکثیر پیدا خواهد و تعداد دیگری کمک های مومنانه به این بسته ها اضافه خواهد شد.
  برگزاری مسابقات  فرهنگی، کتابخوانی، هنری و ورزشی،  شب شعر،  خاطره گویی،     تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، سخنرانی فرماندهان در خطبه های نماز جمعه شهرستان ها، اعزام اردوهای جهادی پزشکی، عمرانی، فرهنگی به مناطق محروم و برگزاری یادواره شهدای شاخص و تجلیل از سه شهیده و شهید سلامت استان در پاکدشت نیز بخش دیگری از برنامه های سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در هفته بسیج است.
فرمانده سپاه استان تهران از بهره برداری 315  پروژه عمرانی در قالب ساخت مسجد، مدرسه، خانه محرومان، خانه عالم، استخر، راه سازی، لوله گذاری، مرمت خانه های نیازمندان و اقشار آسیب پذیر و ... که توسط این سپاه در سطح استان اجرا شده است، خبر داد و گفت: بخشی از این پروژه ها در تابستان به بهره برداری رسید و تعدادی از آنها نیز از جمله 12 واحد مسکونی در منطقه زلزله زده سی سخت با حضور رئیس جمهور در هفته بسیج افتتاح می شود.
ذوالقدر همچنین خاطرنشان کرد: همایشی با حضور 500 نفر از خادمان شهدا در بهشت زهرا(س) برگزار می شود و این افراد برای اعزام به یادمان های دفاع مقدس و آماده سازی برای حضور کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام خواهند شد.
پویش خرید کالای ایرانی؛ نامگذاری کلیه کلاس های مدارس با حضور مسئولان آموزش و پرورش در جهت اشنا شدن دانش آموزان و نسل جدید با سیره شهدا و تشویق جوانان به تحقیق و پژوهش در خصوص شهدایی که کلاس آنها به نام این شهیدان نامگذاری شده است.اجرای شیفت ایثار در کارخانجات و هدیه مبلغ اضافه کاری به کار های خیر و کمک به محرومان هم از مهم ترین عناوین هفته بسیج است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، در توصیف ارزش نیروهای خدمتگزار بسیج در رونق تولید و نقش موثر آنها در بحران ها و حوادث؛ نیروی انسانی را ارزشمندترین و تاثیرگذارترین سرمایه هر کشور دانست و گفت: نیروی انسانی هر کشوری نقش به سزایی در حوزه‌های اجتماعی، امنیتی، ابتکار، تولید، اشتغال، فرهنگ و سیاست دارد و نظام مقدس جمهوری اسلامی با اتکا به آیات الهی و احادیث به دنبال تربیت نیروی انسانی   طراز انقلاب اسلامی است .
ذوالقدر با بیان بخشی از فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جایگاه بسیج، گفت: کمتر از یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی؛ حمله نظامی، کودتا و تجزیه‌طلبی یک تهدید محتمل و سنگین برای کشور متصور بود؛ لذا امام خمینی این موضوع را خوب درک کرده بود و فرمان تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی بسیج را صادر و اعلام کرد: بسیج مختص به الان نیست و مروبط به همه سال ها است و الان می بینیم که بسیج فقط مربوط به سال 58 یا دوران دفاع مقدس نبود بلکه در زلزله های بم و رودبار، سیل های لرستان و خوزستان، زلزله سرپل ذهاب و اندیکا، زلزله هرمزگان و هر بحران و حادثه دیگری بسیج پیشقدم بوده و غوغا کرده است .بعد از ما هم بسیج در همه امور حضوری پر رنگ خواهد داشت.

ارسال نظرات