وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: در زمینه بازگشایی دانشگاه‌ها مطیع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم، اما چون شرایط همه دانشگاه‌ها یکسان نیست هنوز نمی‌شود زمان مشخصی را به صورت دقیق برای این امر تعیین کرد.
کد خبر: ۹۳۸۹۸۷۰
|
۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد علی زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری که امروز در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای پاسخ به سوال نمایندگان حضور یافته بود افزود: بسیاری از دانشگاه‌های ما دارای خوابگاه‌های اجاره‌ای بودند و در زمان کرونا آن‌ها تغییرکاربری دادند ما این اجازه را به دانشگاه‌ها دادیم که با اولویت بندی دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ارشد و کارشناسی براساس شرایط و بستر‌های نرم افزاری و سخت افزاری که دارند، موضوع ازسرگیری آموزش حضوری را پیگیری جدی کنند.

وی اضافه کرد: هم اکنون خیلی از دانشجویان ارشد و دکتری از زمانی که تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ازسرگیری آموزش حضوری بوده، کار خود را در دانشگاه‌ها آغاز کرده اند و این کار در حال توسعه است.

وزیر علوم گفت: ​اما اینکه یک مرتبه همه دانشجویان بتوانند حضور داشته باشند، امکانات ما این اجازه را به ما نمی‌دهد ضمن اینکه اصل اول برای ما سلامت دانشجویان است.

وی همچنین در خصوص موضوع جلسه امروز کمیسیون آموزش و حضور  در این نشست افزود: در این جلسه بحث توجه ویژه وزارت علوم به آموزش‌های مهارتی براساس برنامه توسعه کشور و سوال نمایندگان در این زمینه مطرح شد.

زلفی گل گفت: ما در این زمینه برنامه‌های خود را توضیح دادیم و قرار شد این موضوع جزو همت و اقدام جدی ما باشد و احتمالا این کار را انجام خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد که بحث آموزش‌های مهارتی جزو سرفصل‌های اصلی وزارت علوم در آینده باشد.

ارسال نظرات