فرمانداربهاباد از بسیج به عنوان اندیشه بالنده یاد کرد و گفت: وحدت و انسجام حول محور ولایت رمز باعث ایستادگی نظام در برابر دسیسه‌های دشمنان شد و امروز روحیه جهادی و تفکر بسیجی نیاز روز جامعه است.
کد خبر: ۹۳۸۹۹۱۵
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، محمد مهدی خانی زاده بهابادی روز دوشنبه در نشست برنامه ریزی هفته بسیج (۲۹ آبان تا پنجم آذرماه) شهرستان بسیج را تفکری برگرفته از تعالیم اسلامی دانست و افزود: این نهاد مردمی ریشه در تفکر دینی و انقلابی دارد که از مرز‌های جغرافیایی کشور عبور کرد و به تکامل رسید.
وی با بیان اینکه هفته بسیج یادآور فداکاری و از خود گذشتگی‌های غیورمردان و رزمندگان دلاوری است که با تکیه بر ایمان و غیرت دینی و ملی در برابر دشمن بعثی ایستادند و مقاومت و پایداری کردند، گفت: هفته یادشده فرصتی برای یادآوری رشادت‌های این نیرو‌های مخلصی است که در جبهه‌های حق علیه باطل در هشت سال دفاع مقدس حماسه آفریدند.
خانی زاده با اشاره به وجود چنین روحیه‌ای از صدر اسلام و در جنگ بدر گفت: روحیه بسیجی از سوی پیامبر اکرم (ص) ترسیم شد، تفکر آن در هرکجا وارد شود ذات اقدس الهی به او کمک می‌کند.
وی با تاکید براینکه تفکر یادشده تنها راه حل مشکل امروز کشور است، افزود: امروز این اندیشه مهم است، ه این انگیزه را می‌دهد تا به مقابله با دشمنان نظام برخیزیم.
فرماندار بهاباد با بیان اینکه دستاورد‌های انقلاب را می‌توانیم با گام دوم انقلاب تلفیق و در محیط‌های مختلف آموزشی تبیین کنیم، بیان کرد: بسیح و سپاه برنامه‌های خود را بر مبنای گام دوم انقلاب دنبال می‌کند.
رییس شورای تامین شهرستان بهاباد تصریح کرد: تفکر جهادی و بسیجی تهدید‌های متاثر از شیوع ویروس کرونا را از اوایل اسفند ماه ۱۳۹۸ به فرصت تبدیل کرد و با عملیاتی کردن طرح شهید قاسم سلیمانی در پیشگیری و درمان بیماری کووید ۱۹ و نیز توزیع بسته‌های معیشتی با عنوان کمک‌های مومنانه به یاری ملت شتافت و اجازه نداد دشمنان از نارسایی‌ها و کمبود‌ها پتکی بسازند و بر سر این ملت بزنند.
فرماندار بهاباد با توجه به اینکه تفکر و روحیه بسیجی در شهرستان حاکم است افزود: اگر این تفکر فراگیر شود مشکل جامعه کمتر می‌شود.
خانی زاده بهابای با تأکید بر اینکه اندیشه بسیجی، تفکر قدرتمند شدن است، ادامه داد که این قدرت شامل قدرت‌های باطنی، معنوی و ایمانی و همچنین قدرت‌های ظاهری، جسمی، طبیعی و مادی است؛ اگر در کشوری تفکر یادشده حاکم باشد قطعاً در مسیر پیشرفت و تعالی حرکت می‌کند و به عزت، استقلال، آزادی، رفاه و ثروت دست می‌یابد.
به گفته وی این نهاد مردمی در ۴۲ سال گذشته همواره موجب سربلندی و عزت نظام و ملت ایران بود.
فرماندار بهابادبا اشاره به روحیه ایثار و فداکاری بسیجیان در عرصه‌های مختلف گفت: روحیه بسیجی، در هر فردی ورود پیداکند آن شخص می‌تواند با روحیه جهادی و تفکر خود کار‌ها را سروسامان دهد.
در این نشست دیدار با امام جمعه، غبارروبی قبور شهدا، سرکشی از خانواده‌های ایثارگران و رزمندگان و شهدا، نشست‌های بصیرتی، گردهمایی پیشکسوتان جبهه وجنگ، یادواره‌های شهدا، رزمایش اقتدار، شب شعر، مسابقه‌های فرهنگی ورزشی از برنامه‌های هفته بسیج اعلام شد.
بسیج مستضعفین با فرمان امام خمینی (ره) پنجم آذر ۱۳۵۸ تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ به صورت قانونی رسمیت پیدا کرد.
۲۹ آبان تا پنجم آذرماه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، هفته بسیج نامگذاری شد.

ارسال نظرات