زاهدان/نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان گفت: نظارت و تسهیل گری در چارچوب قانون اولویت کار شورای عالی اماکن مذهبی است.
کد خبر: ۹۳۸۹۹۷۴
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان ، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان در نشست شورای عالی اماکن‌ مذهبی استان گفت: اماکن مذهبی از مباحث مهم در ایران اسلامی به شمار می رود و قانون در این خصوص برای همه اقوام و مذاهب یکسان و همه مردم و مسئولان باید ملتزم به اجرای قانون باشند و در صورت تخلف با متخلف برخورد شود.

امام جمعه زاهدان افزود: بررسی مستندات قانونی شورای عالی اماکن مذهبی در سایر استانها نیز می تواند برای آشنایی ما با کار موثر واقع شود و باید به سندهای بالادستی در این خصوص از جمله مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، امور مساجد و شورای نمایندگان ولی فقیه توجه داشته باشیم.

آیت‌الله محامی خواستار حضور همه دستگاه های مرتبط در شورای عالی اماکن مذهبی استان شد و بیان داشت: مسئولین دستگاه‌های مربوطه موظف به حضور در جلسه و یا در مواردی تعیین نماینده ثابت می‌باشند و دبیری این شورا بر عهده مدیر کل سازمان اوقاف و امور خیریه استان می باشد و باید از علمای شیعه و اهل سنت برای حضور در شورا دعوت کرده و همه تصمیمات ما همراه با منطق باشد که لازمه آن شناخت نیازهای مذهبی منطقه است.

وی بر ضرورت اجرای قانون آن هم بدون ملاحظه کاری تاکید کرد و گفت: نباید در شرایط مختلف اقدامات متفاوت داشته باشیم بلکه باید طبق یک قانون مشخص عمل کرده و در صورت نیاز تبصره هایی در نظر بگیریم.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان گفت: نظارت و تسهیل گری در چارچوب قانون اولویت کار شورای عالی اماکن مذهبی است و نیاز است تا شفافیت در کار مشخص و مستندات و مصوبات به طور دقیق نوشته شود.

ارسال نظرات