خبرهای داغ:
سرهنگ «فلاحی» گفت: ۳۰ شهید گمنام در سطح کشور شناسایی شدند که از این تعداد ۴ شهید شناسایی شده در سطح استان خراسان جنوبی دفن شده‌اند.
کد خبر: ۹۳۸۹۹۹۵
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سرهنگ «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه از سال ۱۳۸۰ به بعد روش شناسایی، تشیع و تدفین شهدای گمنام سازماندهی شده است، اظهار داشت: ۳۰ شهید گمنام در سطح کشور شناسایی شدند که از این تعداد چهار شهید شناسایی شده در سطح استان خراسان‌جنوبی دفن شده‌اند.

وی بیان داشت: یکی از شهدایی که هویتش به طور کامل مشخص و اطلاع‌رسانی به خانواده این شهید صورت گرفته و برنامه‌ریزی برای حضورشان در کنار مرقد فرزندشان انجام گرفته شهید «حسین بابایی» است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی ادامه داد: پیکر این شهید در سال ۱۳۹۳ مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در بیرجند تشییع و در محل حوزه علمیه براداران بیرجند به خاک سپرده شد.

فلاحی تصریح کرد: شهید دیگر که تازه تفحص شده و در خراسان‌جنوبی تدفین بوده شهید «جهانگیر نقدی‌پور» است که در آذر ۱۳۶۱ پس از دوره‌های آموزشی به جبهه‌های حق علیه باطل از طریق بسیج اعزام شده و سرانجام در بهمن همان سال در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه عملیاتی فکه به شهادت رسید.

وی اضافه کرد: پیکر این شهید در چهارم بهمن‌ ۱۳۸۵ همزمان با ماه محرم همراه چهار تن از شهدای گمنام در شهرستان بیرجند تشییع و در محل دانشگاه علوم پزشکی این شهر آرام گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی در خصوص برنامه‌های استقبال از خانواده این شهدای والامقام، گفت: مراسم استقبال از خانواده شهید «حسین بابایی» و گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام روز سه‌شنبه ۲۵ آبان ساعت ۱۲:۳۰ در حوزه علیمه براداران بیرجند واقع در خیابان ماژانی برگزار می‌شود.

فلاحی ادامه داد: همچنین مراسم استقبال از خانواده شهید «جهانگیر نقدی‌پور» روز چهارشنبه ساعت ۲۱ شب در فرودگاه بین‌المللی بیرجند برگزار می‌شود، ادامه داد: روز پنجشنبه ۲۷ آبان ساعت ۹ صبح مراسمی با حضور خانواده این شهید، مسئولان، خانواده شهدا و ایثارگران استان بر سر مزار شهید واقع در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دفاع پرس

ارسال نظرات
پر بیننده ها