مدیرکل کمیته امداد استان سمنان در دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، گفت: هشت هزار طرح اشتغال اجراشده تحت نظارت کمیته امداد استان سمنان هستند که این اقدامات منجر به خودکفایی ۱۶۰۰ خانوار شده است.
کد خبر: ۹۳۹۰۰۴۱
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶

هشت هزار طرح اشتغال تحت نظارت کمیته امداد استان سمنانبه گزارش خبرگزاری بسیج، علی بحیرایی، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان اظهار کرد: ایجاد مرکز تخصصی نیکوکاری جهاد کشاورزی، کمک به اصلاح الگوی کشت و ایجاد فرهنگ در دام پربازده و اصلاح نژاد را به همراه دارد.
او ۴۰ درصد از طرح‌های اشتغال ایجادشده کمیته امداد استان سمنان را در بخش کشاورزی دانست و تصریح کرد: با همکاری جهاد کشاورزی و توجه به موضوع نهاده‌های دامی در سال جاری، ۱۵ تن کنسانتره رایگان برای دامداران تصویب شد که تا کنون هشت تن در اختیار مجریان طرح اشتغال دامپروری قرار گرفته است.
بحیرایی به تخصیص ۵۰ تن شکر دولتی برای طرح‌های قنادی و پرورش زنبورعسل تحت حمایت با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و اداره غله اشاره و اذعان کرد: سازمان جهاد کشاورزی در بخش صنایع تبدیلی کوچک و فرآوری محصولات کشاورزی و دامی کمک‌های شایانی را به مجریان طرح‌های اشتغال داشته است.
مدیرکل کمیته امداد استان سمنان به همکاری جهاد کشاورزی، امور عشایری، دامپزشکی، منابع طبیعی، تعاون روستایی، مراتع و آبخیزداری و... برای حمایت ازدامداران اشاره و اظهار کرد: همکاری مراکز تحقیقاتی و علمی کاربردی منجر به ایجاد مشاغل نوین، دانش‌بنیان و آموزش مهارتی و ترویجی در بخش کشاورزی می‌شود.
بحیرایی در سخنان پایانی خود به برنامه‌ریزی جهت ایجاد زنجیره‌های ارزشی در مناطق مختلف از جمله کشت زعفران، پرورش دام پربازده، کشت گیاهان دارویی اشاره کرد.
شایان‌ذکر است در این دیدار درباره صدور درخواست، مجوز تولید خوراک دام برای شرکت تعاونی بانوان روستای حق شهرستان میامی، کمک در تهیه خرید جو برای دامداران تبادل‌نظر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها