خبرهای داغ:

تزریق ۱۳ هزار میلیارد ریال نقدینگی برای جهش تولید در ۴۵۴ واحد تولیدی استان سمنان

‍رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از پرداخت بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحد‌های تولیدی استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۰۱۲۰
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳

تزریق ۱۳ هزار میلیارد ریال نقدینگی برای جهش تولید در ۴۵۴ واحد تولیدی استان سمنانبه گزارش خبرگزاری بسیج، علی تشنه دل در سیصد و بیستمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که به ریاست سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در فرمانداری مهدیشهر برگزار شد با اعلام این خبر گفت: از ابتدای امسال تاکنون در حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۴۵۴ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است.
او افزود: از مجموع تسهیلات پرداختی به واحد‌های تولیدی استان، ۱۲۵ واحد به ارزش حدود ۱۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۳۲۹ واحد به ارزش حدود ۱۲۳۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی می‌باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: تا کنون در قالب تسهیلات رونق تولید ۱۴۰۰، ۶۸۱ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش حدود ۴۳ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده اند که پرونده ۲۲۷ واحد در بانک‌ها در دست بررسی است.
او با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه اظهار داشت: در این نشست با پرداخت تسهیلات به ارزش بیش از ۱۹۰۰ میلیارد ریال به ۱۴۶ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی موافقت و مشکلات بانکی و زیربنایی ۷ واحد تولیدی صنعتی و معدنی استان بررسی شد.
تشنه دل ضمن ارائه گزارشی از وضعیت صنعت و معدن شهرستان مهدیشهر گفت: این شهرستان دارای دو شهرک صنعتی و دو ناحیه صنعتی می‌باشد و ۶۱ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری بالغ بر ۷۴۰۰ میلیارد ریال در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی مشغول به فعالیت هستند که زمینه اشتغال حدود ۲۴۰۰ نفر را در این شهرستان فراهم کرده اند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در شهرستان مهدیشهر تعداد ۵۳ معدن دارای پروانه بهره برداری با ذخیره قطعی ۵۲ میلیون تن و ظرفیت استخراج یک میلیون تن، با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۲۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۱۵ نفر فعالیت می‌کنند.
استاندار سمنان و اعضای کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سفر به شهرستان مهدیشهر از دو واحد تولیدی کاشی سمنان و سیم و کابل سمنان بازدید و در سیصد و بیستمین جلسه این کارگروه که به میزبانی فرمانداری مهدیشهر تشکیل شده حضور یافتند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها