دومین مخزن ذخیره آب اضطراری 100 هزار لیتری به منظور تامین آب آشامیدنی شهروندان جنوب تهران در زمان های بحران ، در بوستان بزرگ ولایت نصب شد.
کد خبر: ۹۳۹۰۱۲۶
|
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب منطقه6 شهر تهران با اعلام این خبر گفت: تأمین آب آشامیدنی در مواقع بحرانی از جمله زلزله در کلانشهری همچون تهران مهم ترین عامل جهت حفظ حیات و تداوم عملیات امدادرسانی است و مخزن های اضطراری نقش مهم و حیاتی در این زمینه ایفا می کنند.
حسین نامداری با اشاره به اینکه مخازن اضطراری همیشه در مدار شبکه توزیع بوده و نیازهای کمی و کیفی آب در حداقل سه روز نخست وقوع بحران را مرتفع می سازند افزود:  نحوه اتصال و استقرار مخزن های اضطراری به شکلی است که با توجه به گردش مناسب آب در این مخازن، می توان در حالت عادی از آنها به عنوان بخشی از شبکه توزیع بهره برد. 
نامداری  هزینه ساخت و نصب  هر مخزن اضطراری را بالغ بر 2۰ میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: پیش بینی می شود با رفع موانع موجود و تعامل بین سازمان های دخیل در امر آبرسانی اضطراری پایتخت، تا پایان سال 1400 سه مخزن و در سال 1401 تعداد 12 مخزن دیگر در قالب این طرح در جنوب شهر تهران توسط شرکت های داخلی و با رعایت کلیه استاندارهای جهانی ساخته ، نصب و به بهره برداری برسد.
معاون بهره برادری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب منطقه6 شهر تهران- شهرری در پایان با بیان اینکه این مخزن، آب آشامیدنی بیش از ۳۰ هزار نفر از شهروندان را در زمان های اضطراری و بحرانی تامین می کند خاطرنشان کرد: نخستین مخزن اضطراری آب جنوب تهران سال گذشته در بوستان جانبازان محله 13 آبان شهرستان ری نصب شده است.
 
 .
 

ارسال نظرات