آیین‌ های عزاداری سالروز وفات مظلومانه کریمه اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در بام ایران برگزار ‌شد.
کد خبر: ۹۳۹۰۱۷۶
|
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با جهان اسلام مردم ولایتمدار و مومن چهارمحال و بختیاری همزمان با سالروز وفات مظلومانه و جانسوز و شهادت گونه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها درمراسم سوگواری آن بانوی بزرگ جهان اسلام اشک ماتم ریختند.

هیئات مذهبی، رزمندگان اسلام و بسیجیان بابرپایی مراسم وعظ ، سخنرانی و ذکر مصیبت در مساجد، تکایا،حسینیه‌ها و امامزادگان از علما و مداحان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام برای ایراد سخن و مداحی دعوت کردند.

این مراسم معنوی در شهرکرد همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء در جوار مرقد مطهر امامزادگان حلیمه وحکیمه سلام الله علیهما و در مساجد و حسینیه ها برگزارشد.

در آیین سوگواری کریمه اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام که در مسجدجامع شهرکرد پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار شد، حجت الاسلام دکتر سید مهدی هاشمی با تسلیت وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها گفت: آن بانوی نمونه جهان اسلام  دخترگرامی باب الحوائج حضرت امام موسی بن جعفر علیه السلام و خواهر ارجمند هشتمین حجت خدا حضرت امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام و عمه ی نهمین امام شیعیان حضرت امام محمد تقی جواد ائمه علیه السلام است.

کارشناس مسایل مذهبی افزود: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برای دیدار برادرگرامیش حضرت امام رضا علیه السلام ،عازم ایران شدند، ودر شهر ساوه بیمار و تصمیم گرفتتند به قم بروند. آن حضرت در ۲۳ ربیع‌الاول وارد قم شدند و ۱۷ روز پس از آن در سن ۲۸ سالگی، دعوت حق را لبیک گفته و به سوی بهشت برین شتافتند و به اجداد طاهرینش ملحق شدند.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: حضرت معصومه سلام الله علیها دختری ممتاز در خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام  بود. شیعیان بانوی کرامت، حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را بسیار بزرگ می دارند و برای زیارت مضجع شریفش در قم اهمیت بسیاری قائل هستند، در روایاتی از شفاعت بانوی کرامت برای شیعیان سخن گفته شده و بهشت را پاداش زیارتش دانسته اند.

کارشناس مسایل مذهبی افزود: از عالی ترین فضایل بانوی کرامت، انتسابش به بیت وحی ، رسالت و امامت است او "بنت " رسول الله صلی الله علیه و آله و "بنت " ولی الله و "اخت " ولی الله و "عمة ولی الله" است و این امر خود سرچشمه سایر فضایل و کمالات معنوی و روحانی آن بزرگوار است.

حجت الاسلام هاشمی با بیان حدیث شریف "أَلَا وَ إِنَّ قمَّ الْکوفةُ الصغِیرَةُ أَلَا إِن لِلْجنَّةِ ثَمَانِیةَ أَبْوَابٍ ثلَاثَةٌ منْهَا إِلَی قُمَّ تُقْبَضُ فِیهَا امْرَأَةٌ مِنْ وُلْدِی اسْمُهَا فَاطِمَةُ بِنْتُ مُوسَی وَ تُدْخَلُ بِشَفَاعَتِهَا شِیعَتِی الْجَنَّةَ بِأَجْمَعِهِم "؛ گفت: حضرت امام جعفر صادق علیه السلام می فرماید: قم کوفۀ کوچک ماست، برای بهشت هشت در است که سه در آن به سوی قم است، زنی در قم وفات می کند که از اولاد من و نامش فاطمه است و در روز قیامت با شفاعت او تمام شیعیان من وارد بهشت می شوند.

ارسال نظرات