رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از آغاز مرحله استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۰۲۳۹
|
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷

دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج ازاردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی در جمع خبرنگاران در اردبیل از آغاز مرحله استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان در استان خبر داد و اظهار داشت: این دوره از مسابقات با هدف توانمندسازی دانشجویان در گفتمان‌های علمی و با شعار «مناظره، فرصتی برای یادگیری» توسط جهاد دانشگاهی استان در اردبیل برگزار می‌شود.

وی افزود: مرحله استانی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی از 25 لغایت 26 آبان‌ماه جاری با رقابت تیم‌های دانشجویی از دانشگاه‌های استان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود و تیم‌ اول ضمن تجلیل و دریافت هدیه نقدی، به مرحله منطقه‌ای راه خواهد یافت.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، هدف از برگزاری مسابقات مناظره دانشجویی را تقویت حس پژوهش و پرسشگری، توسعه فرهنگ نقد و گفتگو، ارتقاء قدرت سخنوری و فن بیان دانشجویان عنوان و تصریح کرد، افزود: این مسابقه به دانشجویان برای یادگیری ابعاد مختلف بیان عقیده و نظر خود، سنجش و جمع‌آوری دلایل و شواهد علمی و منطقی با پژوهش و مطالعه و توسعه دایره اطلاعات در موضوعات مختلف کمک می‌کند.

اوچی‌اردبیلی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات ده تیم در قالب گروه‌های دو تا چهار نفره از دانشگاه‌های استان اردبیل به رقابت خواهند پرداخت، خاطرنشان کرد: هر گروه یک سرگروه خواهد داشت که از بین اعضای تیم انتخاب می‌شود، همچنین یکی از اساتید دانشگاه نیز به عنوان استاد، مسئولیت راهنمایی و مشاوره تیم را بر عهده خواهد داشت.

وی تاکید کرد: این مسابقات امسال با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت حضوری در آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی دانشگاه محقق اردبیلی، برگزار می‌شود.

ارسال نظرات