زاهدان/ در گرامیداشت هفته کتاب و کتاب خوانی از فعالین این حوزه در سیستان و بلوچستان تجلیل شد
کد خبر: ۹۳۹۰۳۱۹
|
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، سرپرست معاون مدیر کل انجمن ها و مشارکتهای نهاد کتابخانه های عمومی کشور، که بصورت مجازی در این جلسه حضور داشت گفت: راه اصلی توسعه از فرهنگ می گذرد وتوجه به کتاب برای ما ارزشمند است.

مرضیه خالویی؛ارتقای فرهنگ مطالعه را یک ضرورت دانست که باید برای آن فرهنگ سازی شود.

خالویی؛ کتابداران را جهادگران عرصه فرهنگی نامید و گفت: در ایام کرونا برخی از کتابخانه های ما مدتی تعطیل بوده است اما این تعطیلی به معنی تعطیلی فعالیتها نبوده و کتابداران ما فعالیتهای خود را در  فضای مجازی ادامه دادند.

وی اظهار امیدواری کرد تا با بهبود شرایط کرونا در کشور شاهد حضور پررنگ تر اعضا در کتابخانه ها و برنامه های فرهنگی آن باشیم .

مدیر فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه  سیستان و بلوچستان نیز ، در این مراسم با اشاره به اهمیت جایگاه کتاب و مطالعه در جامعه گفت: خداوند با قسم به قلم و کتاب به آن عظمت می بخشد.

حجت الاسلام مهدی محبی با بیان اینکه انسان بوسیله کتابت توانسته است با دیگران ارتباط برقرار کند افزود: کتابدار فقط وظیفه نگهداری از کتاب را ندارد بلکه باید یک مشاور و راهنما برای مخاطبین باشد و خود نیز عاشق کتاب و نوشتن باشد.

وی مطالعه و کتاب را یکی از عوامل مهم افزایش قدرت تخیل دانست و افزود: برداشت افراد از کتابها یکسان نیست و هر کس با توجه به قدرت تخیل و تفکر خود برداشتی ازکتاب مورد مطالعه دارد .

مدیرکل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم با اشاره به شرایط ویژه کرونایی در کشور گفت: پس از شیوع این بیماری در کشور و تعطیلی کتابخانه های عمومی  فعالیت کتابداران در فضای مجازی بیشتر شد و برنامه های نشست های معرفی کتاب در فضای مجازی انجام می گرفت.

زارعی؛ استفاده از ظرفیت این فضا را فرصتی برای همکاری بین کتابخانه ای عنوان کرد و گفت: در این ایام نشستها و جلساتی بین کتابخانه های عمومی استان با سایر استانها در فضای مجازی برگزار شد که با توجه به اینکه در حال حاضر اقبال مردم به فضای مجازی بیشتر است کتابداران ما نیز تلاش کرده اند تا ارتباط مردم با کتاب و کتابخوانی را گرم کنند.

وی  راه اندازی پیک کتاب را یکی از خدمات ویژه کتابخانه های عمومی استان در راستای خدمت رسانی به سالمندان ، کودکان و افراد با بیماریهای خاص عنوان کرد و گفت در این طرح اعضای کتابخانه با ارسال پیامک به سر شماره 10005412442707کتاب مورد نظر خود را به صورت رایگان دریافت می کنند و پس از مطالعه آنرا به پیک تحویل می دهند.

وی دسترسی اعضا و پژوهشگران به 1800 پایگاه اطلاعاتی را یکی دیگر از خدمات کتابخانه های عمومی در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: در بخش افزایش زیر بنا نیز بزودی کتابخانه ایرج افشار و کتابخانه روستای کمپ چابهار به بهره برداری خواهند رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان نیز در این جلسه خواستار استفاده از ظرفیت خیرین برای افزایش سرانه زیر بنا و منابع کتابخانه ای شد.

حسن سپاهی با اشاره به اختصاص زمینی به مساحت 2هزار متر در بلوار شهید رجایی زاهدان گفت: این زمین با کاربری فرهنگی ، دارای کتابخانه و بخش ویژه خدمات به معلولین خواهد بود

وی در پایان اهدای کتاب به زندانها،پادگانها ومدارس حاشیه شهر را از مهمترین برنامه های شورای اسلامی شهر در ایام هفته کتاب عنوان کرد.

در پایان این مراسم از کتاب دریا در جیب نوشته :عباس باقری رونمایی شد .

همچنین از فعالان و کتابداران حوزه کتاب و کتاب خوانی تجلیل شد .

 

ارسال نظرات