خبرهای داغ:
فرمانده سپاه بقیه الله شیراز با اعلام اجرای بیش از یک هزار و ۱۰۰ برنامه، از توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی به همت بسیجیان در هفته بسیج خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۰۳۳۷
|
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ مجید علیپور صبح امروز در نشست خبری هفته بسیج با اشاره به بیانیه گام انقلاب آن را نقشه راه برای نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: بر همین اساس فعالیت‌های بسیج در تمامی عرصه‌های سیاسی، نظامی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای تشکیل دولت اسلامی و تسهیل تحقق تمدن نوین اسلامی است.

وی ویژگی فعالیت‌ها را در بسیج دارای ویژگی‌هایی دانست و بصیرت و اخلاص، عمل به هنگام و به اندازه را از این ویژگی‌ها عنوان کرد.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله شیراز در ادامه با اشاره به ایجاد هسته‌های مردمی، این هسته‌ها را به دنبال روشنگری و آگاهی بخشی بصیرتی و انقلابی مردمی عنوان کرد و گفت: در حوزه فرهنگی به دنبال ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی اصیل هستیم.

علیپور بالا بردن سواد رسانه‌ای به عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر را از در حوزه فضای مجازی دانست و رصد و رفع شبهات در این فضا را از دیگر اقدامات بسیج در این حوزه بیان کرد.

وی سومین فعالیت بسیج در این حوزه را تهیه و تولید محتوا و انتشار دانست و فعالیت در حوزه زنان را از دیگر حوزه‌های فعالیتی بسیج در جهت تحکیم خانواده بیان کرد.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله شیراز همچنین تشکیل گردان‌های امنیتی و تورهای ایست و بازرسی را جهت تامین امنیت محلات و شهرها دانست و گفت: فعالیت‌های علمی و آموزشی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مردمی از دیگر فعالیت‌های سپاه و بسیج است.

به گفته علیپور ایجاد گروه‌های جهادی برای رفع محرومیت در حوزه سازندگی و توجه به دو پدیده تلخ اعتیاد و طلاق، تربیت نیروی تراز انقلابی با ایجاد حلقه‌های تربیتی صالحین و اجرای دوره‌های آموزشی مورد نیاز در عرصه‌های مختلف از دیگر فعالیت‌های کلی بسیج است.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله شیراز در ادامه به فعالیت‌های این ناحیه در یک سال گذشته اشاره و تصریح کرد: ایجاد یا تجهیز کارگاه‌های اشتغال با ایجاد 90 فرصت شغلی، تسهیل‌گری در ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه مردمی با 46صندوق از جمله این فعالیت‌هاست.

تهیه و توزیع 250هزار بسته معیشتی از ابتدای کرونا تا کنون، آزادی 120 زندانی جرائم غیر عمد، حضور و اهدای خون از بیش از 6هزار نفر از بسیجیان، حضور تیم‌های سه گانه و راه‌اندازی مرکز شبانه روزی واکسیناسیون احمدبن موسی از اقدامات این ناحیه در راستای مبارزه با کرونا از ابتدا تا کنون است که فرمانده ناحیه بقیه الله شیراز از آن نام برد.

اجرای طرح «ایران مهربان» و تقبل هزینه‌های 2 هزار و 500 نفر کودک یتیم از دیگر اقدامات ناحیه بقیه الله شیراز است که علیپور از آن نام برد و گفت: در راستای محرومیت‌زدایی هم کمک به احداث 27 مسکن، همراه با مرمت مسکن محروم و کمک به احداث 2مسجد انجام شده است.

وی در ادامه به فعالیت‌های هفته بسیج اشاره و با تاکید بر اینکه بیش از یک هزار و 100 برنامه را پیش‌بینی کرده‌اند، تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه بزرگ در پیاده‌رو کنار ناحیه با موضوعات مختلف از جمله نمایش توانمندی‌های ایجاد شده اشتغال و محصولات تولید شده، فروش کالاهای پرتخفیف و فرهنگی از برنامه‌های شاخص است.

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، رزمایش کمک‌های مومنانه در دوم آذرماه با توزیع 4 هزار بسته معیشتی، غبارروبی گلزار شهدا با شکلی متفاوت از سالهای گذشته، آبروی محله با تجلیل و تکریم از شهدا و خانواده های آنان با اولویت شهدای سلامت، افتتاح 12 کارگاه اشتغال، اردوهای جهادی، مسابقات ورزشی، افتتاح پایگاه بسیج، اهدای خون، ویزیت و درمان رایگان در منطقه قره باغ به مدت سه روز با تخصص‌های مرتبط با اطفال، زنان و دندانپزشکی و داخلی، اجرای سرود پاتق‌های خیابانی، تجلیل از بسیجیان نمونه، میز خدمت در محلات مختلف، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و نیز نامگذاری برخی خیابان‌ها به نام شهدا از دیگر فعالیت‌های ناحیه بقیه‌الله است که به گفته فرمانده این ناحیه برای هفته بسیج در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها