آیت الله دری نجف آبادی گفت: برگزاری همایش تخصصی نماز در سپاه و بسیج گام بلندی در راستای ترویج این فرهنگ اسلامی در جامعه است و می تواند الگویی برای سایرین باشد.
کد خبر: ۹۳۹۰۳۴۰
|
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳

اقدامات سپاه روح الله در ترویج فرهنگ های ارزشی می تواند الگویی برای سایرین باشدبه گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در همایش تخصصی نماز سپاه در مسجد ولایت اراک گفت:امام خمینی(ره) پرچم دار ارزش های اسلامی، نماز و معنویت است که با تشکیل انقلاب اسلامی قله های بلند سعادت و پیشرفت را به ملت ایران و ملت های مسلمان نشان داد و بار دیگر فرهنگ های ارزشی را در تاریخ بشریت احیا نمود.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد:پیشرفت ها و دستاوردهای نظام اسلامی برگرفته از مکتب امام خمینی(ره) و توجه به فرهنگ های ارزشی همچون نماز است و امروز رمز موفقیت بشریت در تقویت ارزش های اسلامی و توجه به فرهنگ نماز است.

امام جمعه اراک گفت:تشویق و ترویج فرهنگ نماز یکی از ضرورت های مهم جامعه اسلامی است و نماز به عنوان عمود و ستون دین نقش مهمی در حرکت جامعه اسلامی به سمت پیشرفت ها دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی توجه به فرهنگ نماز برای افزایش سطح معنویت جامعه یک ضرورت است افزود: همه دستگاه ها، ادارات و نهادها برای تحقق این مسئله باید نقش آفرینی کنند.

وی یادآور شد:نماز از شاخصه های مهم فرهنگ اسلامی و دین اسلام است و تاثیرگذارترین ارتباط موثر با خداوند متعال نماز است و لذا ترویج فرهنگ نماز در جامعه یک اصل مهم است.

امام جمعه اراک اظهار کرد:نماز جوهره ایمان و نماد همه اعتقادات است و امروز کلید همه موفقیت ها و فتح قله های بلند معرفتی نماز است و نماز نقش مهمی در پیشبرد اهداف و آرامان های اسلامی دارد و لذا باید برنامه های متنوعی برای آشنایی نسل جوان و نوجوان جامعه با جایگاه نماز تدوین و برنامه ریزی شود.

آیت الله دری نجف آبادی گفت:استان مرکزی مهد مفاخر و شخصیت های بزرگ دینی، علمی و فرهنگی است که برای نماز اهمیت ویژه ای قائل بودند و نماز را کلید موفقیت خود می دانستند که امام خمینی(ره) به عنوان یک شخصیت بزرگ ملی از افتخارات استان مرکزی است و از تربیت یافتگان مکتب عاشورا است.

وی عنوان کرد:همچنین کربلایی کاظم ساروقی به عنوان معجزه قرن همچون نگینی در تاریخ می درخشد و کربلایی کاظم ساروقی سند زنده حقانیت قرآن و معجزه بودن قرآن کریم دارد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: در دیدار اعضای ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با مقام معظم رهبری یکی از مسائلی که مطرح شد کربلایی کاظم ساروقی بود که نشان از اهمیت شخصیت و سیره ارزشمند کربلایی کاظم سارقی دارد و امروز این سرمایه ارزشمند باید به نسل جوان جامعه به خوبی معرفی شود و در راستای تقویت ارزش های اسلامی از این شخصیت بزرگ بهره برد.

وی تصریح کرد:دعوت به نماز دعوت به ارزش های اسلامی و دعوت به مکتب اهل بیت(ع) است و نظام اسلامی که برگرفته از مکتب عاشورا است باید در تقویت، ترویج و تبیین فرهنگ نماز در جهان اسلام پیشگام و پیشتاز باشد.

امام جمعه خاطرنشان کرد:سپاه روح الله استان مرکزی گام های بلندی در ترویج فرهنگ های ارزشی در جامعه برداشته و برگزاری همایش تخصصی نماز در سپاه و بسیج گام بلندی در راستای ترویج این فرهنگ اسلامی در جامعه است و می تواند الگویی برای سایرین باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات