خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) از اجرای ۱۲۶۰ برنامه در هفته بسیج در شرق شیراز خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۰۳۴۳
|
۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ احمد جعفری پیش از ظهر امروز در نشست‌خبری هفته بسیج اظهار داشت: اگرچه بسیج، بسیجی، فرهنگ و تفکر بسیجی یک موضوع ارزشی و همگانی است، اما هفته بسیج فرصتی است که از این یادگار امام راحل بیشتر صحبت شود. این هفته فرصت بسیار خوبی برای واکاوی تفکر و اندیشه بسیجی است، چراکه اگر این تفکر در جامعه نهادینه شود، علاوه بر تضمین اعتبار و اقتدار کشور، فتنه‌ها را هم نقش بر آب می‌کند.

به گفته وی در گام اول انقلاب، شاهد تأثیرگذاری بسیار بسیج در حوزه‌های مختلف بودیم و یکی از ستون‌های پیش برنده انقلاب بود، اما اگرچه در گام دوم عرصه سخت‌تر است، اما بسیج با قوت همچنان کارش را برای تمدن‌سازی دنبال می‌کند.

جعفری با بیان اینکه 42سال از عمر بسیج می‌گذرد، تصریح کرد: امروز از میوه این شجره طیبه همه تناول می‌کنند. حل مشکلات مردم در هر زمان و مکانی و در عرصه‌های مختلف، اصل ماموریت بسیج در گام دوم انقلاب است.

وی با اشاره به عملکرد ناحیه احمدبن موسی (ع)  در سالی که گذشت، ادامه داد: برپایی 10کارگاه اشتغال، تجهیز 20 کارگاه اشتغال، مرمت 25 منزل محروم، تهیه و توزیع 120هزار بسته معیشتی و 40هزار بسته بهداشتی، جهیزیه، 45 تسهیل اشتغال، 125تبلت و گوشی، یک هزار بسته لوازم التحریر، 250 هزار پرس غذای گرم، پرداخت قبوض معوقه، تهیه پوشاک، پرداخت اجاره منازل محرومین از فعالیت‌های این ناحیه است.

جعفری گفت: در هفته بسیج بالغ بر یک هزار و 260 برنامه توسط پایگاه‌ها و‌ حوزه‌های مقاومت در ناحیه احمدبن موسی برگزار می‌شود که اولویت آن، ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است که تعداد زیادی یادواره شهدا و آبروی محله به همین منظور است.

فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی (ع) گفت: نمایش اقتدار بسیج با حضور گردان‌های امنیتی و رزمی در حرم احمدبن موسی(ع)، نمایشگاه دستاوردها، کارناوال شادی، مسابقات و المپیادهای ورزشی، رزمایش کمک مومنانه با توزیع 5 هزار بسته معیشتی و لوازم التحریر، میقات صالحین، گردهمایی بزرگ مداحان شرق شیراز، گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، اجرای تئاتر و سرود خیابانی، نشست‌های بصیرتی و غبارروبی گلزار شهدا از برنامه‌های پیش بینی شده این ناحیه در هفته بسیج است.

ارائه میز خدمت، افتتاح و راه‌اندازی 5 کارگاه اشتغال‌زایی، مسابقات قرآنی، تجلیل از بسیجیان و پیشکسوتان بسیجی، شب شعر، از دیگر برنامه‌های هفته بسیج ناحیه احمدبن موسی(ع) است که فرمانده این ناحیه از آن نام برد.

حجت‌الاسلام محمد شاطری مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه احمدبن موسی(ع) نیز با اشاره به تاریخچه بسیج مستضعفین، هدف والای این نهاد انقلابی را بهره‌گیری هرچه بیشتر از متن حرکت مردمی برای مشکلات پیش رو و آمادگی برای تهاجمات پیش رو عنوان کرد.

توسعه و تعمیق فرهنگ ناب اسلام، انقلاب و دفاع مقدس، حضور در عرصه‌های علمی، فرهنگی و هنری، کمک به دولت‌های مختلف برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی، مقابله با استکبار، امدادرسانی در بلایای طبیعی، تعلیم و تربیت نسل جوان برای پاسداری از انقلاب از شاخصه‌های بسیج است که حجت‌الاسلام شاطری به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها