خبرهای داغ:
شاهرود_مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر ضرورت توسعه‌ی فرهنگ اربعین در جامعه گفت: زیارت اربعین مقدمه‌ای برای رفع موانع ظهور است.
کد خبر: ۹۳۹۰۵۷۳
|
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۸

زیارت اربعین مقدمه‌ای برای رفع موانع ظهور استبه گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام دکتر عباس عبداللهی در همایش تجلیل از مواکب راهپیمایی نمادین اربعین در سالن سینما مهر شاهرود، با تاکید بر اینکه زیارت اربعین مقدمه‌ای برای رفع موانع ظهور است گفت: پدیده زیارت اربعین در سال‌های اخیر ابعاد جهانی و بین المللی به خود گرفته و امروز تنها با یک پدیده‌ی شیعی صرف مواجه نیستیم بلکه با یک کنگره بین المللی فرامذهبی و فراادیانی در کربلای معلی مواجه هستیم.
او با بیان اینکه هر که امروز به رفع موانع ظهور می‌اندیشد باید به هر نحو ممکن به توسعه‌ی فرهنگ اربعین کمک کند اظهار کرد: اربعین پلی برای رفع موانع ظهور است چرا که در این پدیده فرهنگ جهاد، شهادت، برابری و برادری را می‌بینیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان تصریح کرد: اگر زیارت اربعین در تاریخ تشیع یکی از مناسک عبادی برای ما بود و صرفا ابعاد تربیتی را می‌دیدیم امروز با یک مقوله جهانی مواجه ایم که ابعاد گسترده‌ی فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دارد.
عبداللهی با تاکید بر اینکه باید در تمام ایام سال به توسعه فرهنگ اربعین کمک کرد افزود: فرهنگ اربعین فرهنگ استقامت، تلاش و از خودگذشتگی است و اگر جامعه‌ای این فرهنگ را در خود ایجاد کند قطعا به برقراری حکومت جهانی مهدوی کمک کرده است.
او با اشاره به برگزاری پیاده روی نمادین اربعین در سراسر کشور گفت: حدود ده درصد از مردم کشور در پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند و ۹۰ درصد از مردم توفیق حضور در این مراسم را ندارند لذا باید زمینه را بهره مندی عموم مردم از مواهب این پدیده‌ی جهانی فراهم کرد و از ظرفیت خود مردم در راستای توسعه‌ی فرهنگ اربعین استفاده کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان به برگزاری پیاده روی نمادین اربعین در همه شهر‌ها و روستا‌های استان سمنان اشاره کرد و گفت: در شهرستان‌های بزرگ استان با پدیده‌ی شگفت انگیز حضور بی سابقه‌ی مردم مواجه شدیم و قبل از برگزاری مراسم هیچ کس تخمین این حجم از جمعیت را نمی‌زد.
عبداللهی یادآور شد: در این مراسم شاهد همگرایی مردم و مسئولین بودیم وظیفه داریم برای سال‌های آینده نواقص را برطرف و با شور و شعور عمیق‌تر مراسم را برگزار کنیم.
همایش تجلیل از مواکب راهپیمایی نمادین اربعین با حضور مسئولان شهرستان، مسئولان هیئات مذهبی، مواکب، خادمین اربعین و شبکه‌های مردمی وابسته به سازمان تبلیغات در سالن سینما مهر شاهرود برگزار شد

ارسال نظرات
پر بیننده ها