زاهدان/ زارعی گفت: در بخش افزایش زیر بنا نیز بزودی کتابخانه ایرج افشار و کتابخانه روستای کمپ چابهار به بهره برداری خواهند رسید.
کد خبر: ۹۳۹۰۵۸۲
|
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حامد زارعی در مراسم تقدیر از فعالین حوزه کتاب، کتابخوانی و کتابداری که در سالن اجتماعات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس زاهدان برگزار شد، با اشاره به شرایط ویژه کرونایی در کشور گفت: پس از شیوع این بیماری در کشور و تعطیلی کتابخانه های عمومی  فعالیت کتابداران در فضای مجازی بیشتر شد و برنامه های نشست های معرفی کتاب در فضای مجازی انجام می گرفت.

وی افزود: استفاده از ظرفیت این فضا را فرصتی برای همکاری بین کتابخانه ای عنوان کرد و گفت: در این ایام نشستها و جلساتی بین کتابخانه های عمومی استان با سایر استانها در فضای مجازی برگزار شد که با توجه به اینکه در حال حاضر اقبال مردم به فضای مجازی بیشتر است کتابداران ما نیز تلاش کرده اند تا ارتباط مردم با کتاب و کتابخوانی را گرم کنند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سیستان و بلوچستان، راه اندازی پیک کتاب را یکی از خدمات ویژه کتابخانه های عمومی استان در راستای خدمت رسانی به سالمندان ، کودکان و افراد با بیماریهای خاص عنوان کرد و گفت در این طرح اعضای کتابخانه با ارسال پیامک به سر شماره 10005412442707کتاب مورد نظر خود را به صورت رایگان دریافت می کنند و پس از مطالعه آنرا به پیک تحویل می دهند.

وی دسترسی اعضا و پژوهشگران به 1800 پایگاه اطلاعاتی را یکی دیگر از خدمات کتابخانه های عمومی در فضای مجازی عنوان کرد و گفت: در بخش افزایش زیر بنا نیز بزودی کتابخانه ایرج افشار و کتابخانه روستای کمپ چابهار به بهره برداری خواهد رسید، ضمن اینکه 2 کتابخانه در زابل و 1 کتابخانه هم در شهرستان خاش تاپایان سال افتتاح خواهد شد.

 رئیس شورای اسلامی شهر زاهدان نیز در این جلسه گفت: کتاب هم مانند سایر اقلام مصرفی باید در سبد خانواده ها قرار گیرد.

حسین سپاهی خواستار استفاده از ظرفیت خیرین برای افزایش سرانه زیر بنا و منابع کتابخانه ای شد.

وی شورای اسلامی شهر را صدای رسای کتابخانه های عمومی خواند و ادامه داد:در زمینه احقاق حق آنها تلاش خواهیم کرد.

رئیس شورای شهر زاهدان با اشاره به اختصاص زمینی به مساحت 2هزار متر در بلوار شهید رجایی زاهدان گفت: این زمین با کاربری فرهنگی ، دارای کتابخانه و بخش ویژه خدمات به معلولین خواهد بود .

این مسئول در پایان اهدای کتاب به زندانها،پادگانها ومدارس حاشیه شهر را از مهمترین برنامه های شورای اسلامی شهر در ایام هفته کتاب عنوان کرد.

گفتنی است در ادامه این مراسم این از کتاب دریا در جیب نوشته عباس باقری رونمایی شد .

در پایان نیز از کتابخانه ها و کتابداران برتر تجلیل و قدردانی شد.

ارسال نظرات