خوش چشم در گفتگو با خبرگزاری بسیج:

غرب ارزشی برای دموکراسی و حقوق بشر قائل نیست/پرونده خاشقچی تنبیهی برای ریاض به همراه نداشت

کارشناس مسائل بین الملل گفت: غرب اصولاً هیچ ارزشی برای مشروعیت، دموکراسی و حقوق بشر قائل نبوده و از این ابزارها برای پیشبرد اهدافش و بی ثبات سازی سیاسی کشورهای رقیب بهره برده است.
کد خبر: ۹۳۹۰۵۹۹
|
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳

 مصطفی خوش چشم کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرگزاری بسیج، در خصوص ادعای دفاع از حقوق بشر غربی ها و به خصوص لندن و واشنگتن و در عین حال میزبانی از شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال که وابستگی آن حکومت سعودی با سابقه ای غیرقابل انکار در نقض فاحش حقوق بشر، اظهار داشت: ایران اینترنشنال توسط عربستان سعودی حمایت مالی می‌شود اما خط و خطوط فکری آن توسط اسرائیل و لندن در سطح استراتژی ها ترسیم و انجام می شود.

وی با بیان اینکه طرف غربی از همه ابزارهای فشار در حال استفاده است تا ایران در مذاکرات هسته ای به شروط آمریکا تن دهد، گفت: اقدامات مختلفی از انجام تحریم های نمایشی جدید تا تهدیدات نظامی توسط اسرائیل و فشارهای حقوق بشری توسط اروپا که از دیرباز در تقسیم کار صورت گرفته میان آنها، اروپایی ها مسئول پرونده سازی حقوق بشری و برگزاری دادگاه ها برای تحت فشار گذاشتن ایران به منظور دادن امتیازات در پای میز مذاکره بودند.

این کارشناس مسائل بین الملل افزود: قطعاً این فشارها به اشکال مختلفی ادامه پیدا می کند تا ایران را هم در مذاکرات هسته ای و هم برای مذاکرات منطقه‌ای و موشکی تحت فشار قرار دهند.

خوش چشم بیان کرد: بدیهی است که با توجه به نقض مکرر حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی، عربستان و دیگر گردانندگان پشت پرده این نمایش ها خروجی این اقدامات هیچ وجاهت قانونی ندارد و در حقیقت تنها به عنوان یک ابزار سیاسی از آنها بهره گرفته می شود.

وی تصریح کرد: غرب اصولاً هیچ ارزشی برای مشروعیت، دموکراسی و حقوق بشر قائل نبوده و همواره از این ابزارها برای پیشبرد اهداف خودش به ویژه اهداف آمریکا در همه دنیا استفاده کرده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل بیان کرد: بسیاری از مقامات غربی به ویژه مقامات آمریکایی در مقابل دوربین ها اعتراف به نقص صریح حقوق بشر، حمایت از دیکتاتورها به مدت بیش از ۶۰ سال و همینطور استفاده ابزاری از تروریسم کردند. مقامات متعددی از آمریکا اعتراف به حمایت و فضا دادن به اقدامات تروریستی داعش و همینطور حمایت متحدین منطقه ای خود از گروه های تروریستی داشتند.

خوش چشم بیان کرد: کاندولیزا رایس در جلسه استماع کنگره در سال 2006 رسما اعلام کرد که آمریکا به مدت 60 سال از دیکتاتورها حمایت کرده است.

وی ادامه داد: پرونده جمال خاشقچی که همه دنیا را تکان داد در نهایت نه در دولت جمهوری خواه ترامپ و نه در دولت دموکرات بایدن منجر به هیچ اقدام تنبیهی عمده ای ضد عربستان نشد، چرا که به گفته هر دو رئیس جمهور آمریکا، عربستان شریک اقتصادی تجاری مهم آمریکا به حساب می آید.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: معنای حرف این دو رئیس جمهور آمریکا این است که پول مهمتر از جان انسان ها و ارزش هایی چون حقوق بشر، آزادی بیان و دموکراسی است.

خوش چشم افزود: در آمریکا به صورت متمادی و مداوم ما جنبش‌های سیاهپوستان و اعتراضات خیابانی آن ها را می بینیم که به سیاست‌های واشنگتن و سیاست های ایالت های مختلف در برتری سفید پوستان و به بردگی کشیدن سیاه پوستان اعتراض دارند که همواره هم برخوردهای شدیدی با آنها انجام شده است.

وی تصریح کرد: در موضوع کرونا هم دیدیم که شهروندان آمریکا و آنهایی که جزو اقشار متوسط و ضعیف جامعه هستند جانشان هیچ اهمیتی برای کاخ سفید و حکام آمریکا ندارد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت آنچه که آمریکا و متحدینش از جمله کشورهای اروپایی، رژیم صهیونیستی و عربستان به دنبال آن هستند استفاده از اینگونه ابزارها برای برهم زدن ثبات سیاسی کشورهای رقیب و تضعیف آنها است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار