عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه لرستان می‌تواند پیشران تأثیرگذاری برای پیشرفت کشور باشد، گفت: استان‌ها باید رایزن بازرگانی و اقتصادی برای تعاملات بین المللی داشته باشند.
کد خبر: ۹۳۹۰۶۰۵
|
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، سعید جلیلی در نشست تخصصی کارگروه‌های مرکز اطلاعات راهبردی و استراتژیک لرستان با بیان اینکه باید روند در پیش‌روی استان یک روند در حال پیشرفت باشد و پی‌گیری‌های مستمر در این زمینه همواره صورت گیرد، اظهار کرد: برای پیشرفت کشور مردم نیز باید در کنار دولت باشند.

وی با بیان اینکه اگر نقاط ضعفی در دولت وجود دارد باید تلاش داشت که آن‌ها را برطرف کرد، افزود: این در حالی است که برای پیشرفت کشور باید هدف مطلوب مشخص شود و در این چهار سال پیش‌رو نباید تنها به فکر اداره کردن باشیم بلکه پیشرفت را هم مد نظر قرار دهیم.

نماینده رهبر انقلاب در شورای‌عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه استان‌های کشور باید جهشی رو به جلو داشته باشند تا شاهد پیشرفت روز افزون باشیم، تصریح کرد: اگرچه یک مرکز مطالعات شکل گرفته، اما نباید به تبیین وضعیت موجود اکتفا کرد بلکه در آن اگر لرستان ظرفیتی دارد باید در یک بازه زمانی مشخص، وضعیت مطلوب را برای آن طراحی و نحوه رسیدن به آن را در نظر گرفت.

جلیلی با اشاره به اینکه باید یک برنامه مشخص عملیاتی با یک تقویم زمانی مشخص داشته باشیم البته نیاز به مطالعه دقیق دارد، افزود: در این راستا نخبگان و محققان لرستانی نقش بسیار تأثیرگذاری را ایفا می‌کنند و باید با برنامه ریزی دقیق و منسجم شرایط را برای توسعه مهیا کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با بیان اینکه بدون شعار، لرستان با توجه به ویژگی‌های ارزشمندی که دارد می‌تواند پیشران تأثیرگذاری برای پیشرفت کشور باشد، افزود: در دولت سیزدهم تمام طرح‌های نیمه تمام در اولویت قرار دارند و از این رو در استان طرح‌های نیمه تمام و رها شده پیگیری ویژه باید شود.

وی با بیان اینکه باید سهم لرستان در تولید منابع برای بودجه کشور و همچنین ارز آوری دیده شود، گفت: این استان در زمینه‌های مختلف از جمله گردشگری و سرمایه‌گذاری ظرفیت‌های بسیار خوب دارد.

جلیلی خاطرنشان کرد: صدا و سیمای مرکز استان نیز در راستای نقش تأثیرگذار مردم در امر جهش و پیشرفت، نقش بسیار مهمی دارد و در این زمینه باید نهایت تلاش خود را به کار بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امیدواریم مرکز مطالعات راهبردی و استراتژیک استان یک قرارگاه راهبردی برای پی‌گیری و به نتیجه رسیدن‌های مطلوب این استان باشد.

جلیلی تصریح کرد: استان‌های مختلف کشور از جمله لرستان می‌توانند رایزن بازرگانی و اقتصادی برای تعاملات بین المللی داشته باشند و توجه به این مورد نیز می‌تواند گره گشا و مفید باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات