خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه نهاوند خبر داد

برگزاری ۱۱۰ عنوان برنامه در نهاوند به‌مناسبت هفته بسیج/تاسیس ۱۰۲ صندوق قرض الحسنه در نهاوند

نهاوند- فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: به مناسبت هفته بسیج ۱۱۰ عنوان برنامه در سطح‌ پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج با شعار «بسیج پاره تن مردم است» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۰۶۶۷
|
۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ علی مختاری ظهر پنج شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج درجمع خبرنگاران اظهار داشت: در ابتدای انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) وقتی که تهدیدهای بزرگ فرا منطقه‌ای را برای انقلاب اسلامی احساس کردند برای حفظ نظام جمهوری اسلامی نهادی از مردم را برای دفاع پای کار آوردند و در همان روزهای اول به خصوص ۵ آذر امام (ره) دستور تشکیل بسیج را دادند.

وی افزود: بسیج برای اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت تا از مرزهای مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی دفاع کند و اگر مروری بر گذشته بسیج داشته باشیم در این ۴۲ سال خواهیم دید یکی از نهادهای نقش آفرین، مجموعه بسیج بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: نقش بسیج در بیانیه گام دوم انقلاب «راهبردی و کلیدی» است و اگر ما توانستیم بعد از انقلاب آرامش نسبی را ایجاد کنیم مدیون فعالیت‌های بسیج هستیم که در همه جا حضور داشته است و نماد بارز آن را در جنگ ۸ سال دفاع مقدس دیدیم.

وی افزود: در این دو سال که کشور درگیر کرونا بود، بسیجیان با وجود مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها در کشور، پای کار و در میدان مقابله با ویروس کرونا همراه مدافعان سلامت بودند.

مختاری عنوان کرد: به مناسبت هفته بسیج ۱۱۰ عنوان برنامه در سطح‌ پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج با شعار «بسیج پاره تن مردم است» برگزار می‌شود.

وی با اشاره به روزشمار هفته بسیج گفت: شنبه ۲۹ آبان اولین روز از هفته بسیج با عنوان «بسیج، اقتصاد مقاومتی»، روز دوم «بسیج و علم و پژوهش»، روز سوم «بسیج، عدالت و مبارزه با فساد»، روز چهارم با نام «بسیج، عزت ملی و مرزبندی با دشمن»، روز چهارشنبه با عنوان «بسیج، استقلال و آزادی»، روز پنجشنبه «بسیج و سبک زندگی» و در آخر هفته بسیج، روز جمعه با عنوان «بسیج و معنویت» نامگذاری شده است.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به برنامه‌های اجرایی به مناسبت این ایام از برگزاری رزمایش اقتدار بسیج همزمان با سراسر کشور در شهرستان نهاوند خبر دا و افزود: غبارروبی مزار شهدا و دیدار با امام جمعه، افتتاح پروژه‌های سازندگی، رزمایش مومنانه، برگزاری چهار یادواره شهدا و آبروی محله و سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه توسط فرماندهان بسیج،  نشست‌های بصیرتی، مسابقات ورزشی و همایش پیاده‌رویی از برنامه‌های اجرایی در این هفته است.

وی از افتتاح ۱۱ پایگاه مقاومت به مناسبت هفته بسیج خبر داد و افزود: اهدای ۳۰ تن سیمان در بحث محرومیت‌زدایی، ۳۵ مورد جهیزیه و ۲۲ مورد سیسمونی نوزاد از دیگر اقدامات بسیج شهرستان است.

مختاری در پایان تاکید کرد: طی دو سال گذشته در بحث اشتغالزایی با تاسیس ۱۰۲ صندوق قرض الحسنه و ۱۱میلیارد تومان اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ شغل خانگی ایجاد شده که از دیگر اقدامات مهم بسیج شهرستان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات